پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه

حوزه/ در راستای تفاهم نامه حوزه علمیه کاشان با فرماندهی نیروی انتظامی، نشست آموزشی پدافند غیرعامل به منظور ارتقاء سطح آگاهی مدیران ومسئولان حراست مدیران مدارس علمیه کاشان، آران وبیدگل، نطنز و نراق درحسینیه علی اکبر(ع) کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان، نشست آموزشی پدافند غیرعامل به منظور ارتقاء سطح آگاهی مدیران ومسئولان حراست مدیران مدارس علمیه کاشان، آران وبیدگل، نطنز و نراق درحسینیه علی اکبر(ع) کاشان برگزار شد.

در این جلسه که مدیر و معاونین حوزه علمیه کاشان نیز حضور داشتند، سرهنگ حجت االله بهامین معاون عملیات فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل، ضامن امنیت پایدار جوامع انسانی است گفت: پدافند غیر عامل به معنای مجموعه اقدام‌های دفاعی غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدید و اقدامات خصمانه دشمن و بلایای طبیعی می‌شود.

وی عنوان کرد: می‌توان ادعا کرد که قدمت پدافند غیرعامل به قدمت تمدن بشری باز می‌گردد لیکن این موضوع برای نسل های بشر به صورت تلاش آنها برای حراست و مراقبت در برابر دشمنان طبیعی و انسانی نمایان شده و در طول تاریخ همواره تمهیداتی را برای در امان ماندن از این حوادث مد نظر داشته اند.

سرهنگ بهامین به انواع تهدیدات محتمل از سوی دشمنان میهن اسلامی اشاره و بیان کرد: شیوه دشمنان برای ضربه زدن به مردم و کشور تغییر پیدا کرده و از بخش نظامی به حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سایبری (اینترنتی و شبکه) انتقال یافته و با اشراف کامل امنیتی و نظامی ایران بر مناطق مرزی و بیرون از مرزها امروز دشمن از طریق نظامی و تروریسمِ آشکار قادر به آسیب زدن به کشور و مردم نیست و به همین دلیل آنها شیوه‌های غیرمستقیم و پنهانی را برای حمله و تهدید انتخاب کرده‌اند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی کاشان، به راه‌های مقابله با تهدیدات دشمن نیز اشاره و بیان کرد: مجموعه کارهای ما برای دفع خطر دشمن باید منجر به افزایش پایداری و بازدارندگی و تداوم فعالیت‌های مهم و حیاتی شود به این معنا که تهدیدها منجر به اختلال در زندگی شهروندان و خدمات رسانی به آنها نشود.

وی اضافه کرد: دشمن در تلاش برای تغییر افکار، باورها و رفتارها و ساختارهای سبک زندگی ایرانیان است، این موارد، راهبرد دشمن برای غلبه بر مردم ایران و نفوذ و تسلط بر کشور است پس نباید خیال کنیم که در زمان صلح مورد تهدید و آسیب دشمن واقع نمی‌شویم بلکه امروز دشمن با هجوم سایبری در کنار تهاجم فرهنگی و اقتصادی و همچنین اتخاذ حمله های بیولوژیکی مانند: آلوده کردن آب، غذا، خاک، هوا و انتشار بیماری‌ها در تلاش برای آسیب زدن به ماست.

سرهنگ بهامین ادامه داد: ریشه بحث‌های پدافند غیر عامل به نیازهای انسان برای زندگی بر می‌گردد، با مروری بر هرم نیازهای انسانی، نقش بسیار مهم خواسته‌ ایمنی و امنیت آشکار می‌شود و پدافند غیر عامل به منظور تامین ایمنی و امنیت انسان در برابر پتانسیل‌های بروز خطر است از طرفی دیگر پدافند غیر عامل را می‌توان از زاویه مدیریت بحران مورد تحلیل قرار داد و در این صورت شناسایی پتانسیل‌های بحران خیزی، نحوه مدیریت و کنترل بحران به عنوان ورودی های سیستم‌های پدافند غیر عامل شناخته می‌شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha