جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خوانسار

حوزه/ نشست علمی- پژوهشی با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی در سبک زندگی اسلامی در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(س) خوانسار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با حضور اساتید، کارکنان، طلاب با سخنرانی حجت الاسلام رسول خواجه کریمی با موضوع «اهمیت کتاب و کتابخوانی» در سبک زندگی اسلامی با رعایت دستوالعمل های بهداشتی در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(س) خوانسار برگزار شد.

امام جمعه شهر خوانسار گفت: سیره و سنت خداوند متعال بر این بوده که افراد خاصی به نام رسول را برای هدایت انسان ها فرستاده و مجموعه دستورات الهی به عنوان شریعت و دین را در مجموعه ای کامل مانند کتاب قرار داده و علاوه بر نازل شدن وحی بر رسول، وحی کتابت و تدوین شده است. خداوند این مجموعه را به نام کتاب یاد کرده است.

حجت الاسلام خواجه کریمی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین منابع توسعه و رشد بشر کتاب است. در عصر غیبت کبری، سنت فقها که نیابت اصلی امام زمان عجل الله تعالی را دارند، بر این مبنا بوده است. برای مثال شیخ مفید و شیخ طوسی کتاب های بسیاری در علوم مختلف و در عناوین متفاوت داشته اند و همیشه در حال کتابت بوده اند.

وی در ادامه گفت: کتاب خوانی برای طلبه ها یک فریضه است و باید از هر فرصتی برای مطالعه کتاب استفاده کنند.

حجت الاسلام خواجه کریمی ابراز داشت: عالم شدن بدون کتاب و قلم زدن نمی شود، طلبه ها نیاز به مطالعه کتاب در علوم متفاوت را دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha