چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
فرحبخش

حوزه/ نشست علمی پژوهشی با موضوع «زن در قواعد و قواره ی آراء جهانی» در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست علمی پژوهشی با موضوع «زن در قواعد و قواره ی آراء جهانی» به صورت برخط و از طریق سامانه سیما با سخنرانی هدایت فرحبخش،محقق مباحث اجتماعی  در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

فرحبخش گفت: زن در نگاه اقوام و ادیان موضوعی است پیچیده و متناقص، هر کس از بُعدی به این مسئله پرداخته و انگاشته است که هر آنچه او می گوید درست و خالی از اغراق بوده و حقیقت آن است که در بیان آنها جاری می شود، این مسئله ناشی از دو چیز است. الف: عدم آگاهی از جوانب و مصادر موضوع یعنی زنان، ب: عصبیت های ناشی از برداشت های قومی و قبیله ای یا رویدادهای غیرطبیعی.

وی گفت: لازمه شناخت مفاهیمی مانند غرب گرایی و غربزدگی، اومانیسم، انقلاب صنعتی، مدرنیسم، فمینیسم، شبه لیبرال(تفکر لیبرالیستی) و رنسانس می تواند ما را برای رسیدن به نکات مطروحه در این باره کمک کند.

استاد حوزه گفت: چرایی پدیداری این نظرات متعدد و متناقص به دلایل مختلف صورت گرفته است که هر کدام برگرفته از یک منشأ غیرحقیقی بوده و تفاوت آنها نشانه ناتوانی و نارسایی اندیشه های معمول در این باره به حساب می آید. این عقاید هر کدام در جایگاه خود و از ابعاد مختلف باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و با واقعیت مسئله مقایسه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رویا توحیدی US ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    ای کاش آقایان در حوزه زحمت می کشیدند و از چند متخصص اارز بین الملل استفاده می کردند و نیاز ها و سوالات مردم خصوصا جوانان را پاسخ می دادند بعد از ۴۰ سال هنوز بانک‌های ما ربوی است سرمایه های مسلمانان یا مذهبیون باید چگونه استفاده شود ؟چگونه سرمایه گذرای شود ؟ ارز دیجیتال برای کسانی که خارج کشور هستند چه حکمی دارد ؟ اوایل که همه با کارت خرید می کردند باز هم شبهه بود چرا ما همیشه باید از دیگران ضعیفتر باشیم و ندونیم سرمایه های اندکمان را چطور سرمایه ؛‌گذرای کنیم که حرام و شبهه ناک نباشه با این تورم ؟!!!الان تمام دنیا داره از ارز دیجیتال استفاده می کنه و کم کم حتی اسکناس وجود خارجی هم نخواهد داشت لطفا آقایان چاره ای بیندیشند با تشکر