چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بازدید

حوزه/ امام جمعه محمدیه با بیان این که انس با کتاب و مطالعه در سرنوشت فرد و جامعه تأثیر دارد، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه باید به دغدغه همگانی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقا حسینی  ظهر امروز در بازدید از کتابخانه های عمومی شهر محمدیه، گفت: یکی از رسالت های اصلی همه آحاد مردم ترویج کتاب های خوب و مناسب است، گاهی زندگی افراد با مطالعه یک کتاب مناسب عوض می شود.

حجت الاسلام آقا حسینی خاطرنشان کرد: از لذت های معنوی، لذت علم آموزی و مطالعه است که اگر مردم با آن آشنا شوند برکات زیادی دارد و بنا بر روایات، فردی که با کتاب آرامش پیدا کند کسی نمی تواند آرامش او را بر هم بزند.

وی ادامه داد: لازم است در جامعه بسترهایی فراهم شود تا کودکان و نوجوانان به سمت کتاب و مطالعه سوق داده شده و اگر چنین شود به یقین ریشه بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی از بین خواهد رفت.

امام جمعه محمدیه اظهار کرد: مطالعه و کتابخوانی و همچنین آگاهی و علم یک نیاز است و این به عنوان مهم و یک نیاز باید در بین مردم فرهنگ سازی شود تا میزان مطالعه پررنگ تر گردد.

 حجت الاسلام آقاحسینی بیان کرد: برای فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی باید پدر و مادر خود عامل و مانوس به مطالعه باشند که این امر در فرزندان تأثیرگذاری بسیار و ارزشمندی دارد.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha