پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه قزوین وامور زندان ها

حوزه/ در جلسه مدیر حوزه علمیه قزوین و مدیر کل و معاون امور فرهنگی اداره کل زندان‌های استان قزوین، تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا  عصر امروز در دیدار مدیر کل و معاونین امور فرهنگی اداره کل زندان‌های استان قزوین گفت: روحانیون با حضور در جمع زندانیان و انجام فعالیت‌های تبلیغی، می‌توانند نقش اساسی در جلوگیری از وقوع جرائم در جامعه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی برای مددجویان در زندانها توسط مبلغان فاضل حوزه علمیه قزوین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر زندانی از مدتی که در زندان است، بهره کافی را ببرد و به احکام و مسائل شرعی‌ آشنا شود، ‌ این امکان برای او وجود دارد که پس از آزادی، از معارف دینی در راستای تشکیل زندگی درست بهره‌مند شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: کسی که با مفاهیم دینی آشنا شده، هیچ‌گاه اعمال خلاف انجام نمی‌دهد؛ بنابراین، روحانیون با حضور در جمع زندانیان و انجام فعالیت‌های تبلیغی، می‌توانند نقش اساسی در جلوگیری از وقوع جرائم درجامعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: در تلاشیم تا در رابطه با نحوه حضور روحانیون و مبلغین در کنار مددجویان و برگزاری برنامه های مختلف قرآنی و فرهنگی در زندان ها برنامه های جدی در این عرصه برای مددجویان داشته باشیم.  

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌های بالای تبلیغی و مشاوره‌ای حوزه‌های علمیه و روحانیون آمادگی لازم جهت همکاری با این نهاد ارزشمند و حضور حوزویان در بین مددجویان در چارچوب فعالیت‌های تبلیغی و مشاوره ای، احکام و برنامه‌های امور قرآنی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: به تجربه بارها ثابت شده که حضور روحانیون در زندان‌ها باعث تحول درونی زندانیان می‌شود و آن‌ها پس از گذراندن دوران محکومیت خود می‌توانند به فردی با رفتار متفاوت از گذشته در جامعه تبدیل شوند.

گفتنی است، در پایان این دیدار فاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه استان قزوین و اداره کل امور زندانها امضا شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha