جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام موسوی

 حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: فعالیت ها و برنامه های قرآنی از اقدامات با ارزش دینی است که خوشبختانه در کشور و در این شهر به خوبی برگزاری این محافل و مجالس مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی ظهر امروز در محفل انس با قرآن طلاب و اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین، گفت: برگزاری برنامه های قرآنی در مدارس حوزه علمیه قزوین باید افزایش یافته و طلابی که در این عرصه توانمند هستند، به دوستان خود نیز آموزش دهند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برای بهبود فضای معنوی شهر به ایجاد موج قرآنی نیاز داریم؛ دارالقرآن حوزه علمیه علاقه‌مندان به قرآن و سبک زندگی قرآنی در سطح شهر را به سمت خود می کشد.

وی ادامه داد: با ایجاد موج قرآنی در سطح شهر و انس با قرآن، قزوین می‌تواند به پایتخت قرآنی تبدیل شود؛ چرا که این استان دارای مردمی متدین و قرآن دوست است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: تعدادی از طلاب حوزه علمیه حافظ کل هستند که از ظرفیت آن‌ها برای آموزش استفاده می‌کنیم، همچنین اکنون ۱۰ نفر از طلاب ممتاز به همراه پنج استاد در اجرای این طرح قرآنی هکماری دارند، در کنار روخوانی و روانخوانی، استعدادها شناسایی شده و در ادامه حفظ و قرائت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت انس طلاب مدارس علمیه با قرآن مجید، بیان کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا قرآن در متن زندگی مردم باشد و اگر مردم آن زمان گرفتار جهالت نبودند، جایگاه حق و باطل را تشخیص می دادند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: اگر امروز مشاهده می کنیم که برخی آسیب های اجتماعی در جامعه مشهود است همه به دلیل فاصله گرفتن از قرآن است.

 معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: فعالیت ها و برنامه های قرآنی از اقدامات با ارزش دینی است که خوشبختانه در کشور و در این شهر به خوبی برگزاری این محافل و مجالس مشهود است.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha