شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام موسوی

حوزه / مسئول تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: خانواده مهمترین کانون تربیتی است که باید به آن توجه بیشتری شود تا جوانان و نوجوانان از آسیب های اجتماعی، بخصوص تهاجم فرهنگی غرب در امان بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، صبح امروز در نشست تعالی خانواده که در مدرسه علمیه سردارین قزوین برگزار شد، گفت: خانواده فرد را به جامعه و نسل ها را به یکدیگر مرتبط می سازد و پیوند دهنده گروه های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد:  در تمام ادیان و مذاهب نهاد خانواده از اهمیت و تقدس بالایی برخوردار است و از نگاه اسلام هیچ سازمان و بنایی محبوب تر از خانواده در نزد خداوند متعال  وجود ندارد.

مسئول تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امیدواریم پدران و مادران با تأسی از الگوهای تربیتی ائمه اطهار معصومین (ع) در تربیت فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی موفق و کوشا باشند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: امروزه یکی از روش هایی که دشمنان، افکار و اندیشه همه افراد جامعه ما را مورد هجمه قرار داده است، مسئله فرهنگ و نفوذ فرهنگی است و مقام معظم رهبری بارها تأکید فراوانی بر این موضوع داشتند.

مسئول تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: خانواده مهمترین کانون تربیتی است که باید به آن توجه بیشتری شود تا جوانان و نوجوانان از آسیب های اجتماعی، بخصوص تهاجم فرهنگی غرب در امان بمانند.

وی اظهار کرد: تربیت صحیح در مسیر احکام الهی و توسل به قرآن، علاوه بر تحکیم خانواده باعث ساختن یک جامعه دینی و ارزشی خواهد شد.

مسئول تهذیب حوزه علمیه قزوین، خانواده را مهم ترین بنیان زمینه ساز اقامه نماز دانست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha