چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه قزروین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین با تقدیر از مجاهدت های کادر درمان، خواستار راه اندازی دفتر مشاوره دینی در مراکز درمانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین که در دفتر قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه استان برگزار شد، گفت:  حوزه علمیه استان قزوین از همان زمانی که کروناشیوع پیدا کرد با تشکیل قرارگاه جهادی مزین به نام شهدای روحانیت، فعالیت های اثرگذاری در عرصه های مختلف از قبیل حضور در بیمارستان ها، آرامستان ها و تغسیل اموات کرونایی داشت.

وی خاطر نشان کرد: حضور طلاب و روحانیت در کنار کادر درمان در بیمارستان ها، آرامشی برای بیماران و پرستاران به همراه داشت و به خوبی از حضور این عزیزان استقبال می کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: این روحیه ایثار و شهادت تنها گوشه‌ای از خودگذشتگی‌ها و نمونه عینی جهادگرانی است که این روزها در گوشه گوشه این سرزمین در حال خدمت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد:  برای طلاب و حوزه علمیه فرصتی ایجاد شد تا در این بلیه وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شوند و رویکرد برخی از مردم نسبت به حوزه علمیه را اصلاح کنند.

 وی ادامه داد: طلاب جهادی حوزه علمیه قزوین در این شرایط سخت وظایف شرعی و دینی شان که همان خدمت به هم نوع است را به خوبی در مراکز درمانی به منصه ظهور رسانیده و به منظور حفظ سلامتی مردم و کنترل شیوع ویروس کرونا پا به عرصه خدمت رسانی گذاشته اند که جای تقدیر و خداقوت دارد.

تلاش در جهت پیوند حوزه ودانشگاه

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: طلاب همیشه در سختی‌ها  پیشگام بودند و در عرصه های مختلف در مبارزه با بیماری کرونا در مراکز درمانی یاریگر وهمراه کادر پزشکی هستند و باید تلاش کنیم پیوند بین حوزه و مردم مستحکم‌تر از همیشه شود.

وی اظهار کرد:پیوند دو نهاد حوزه و دانشگاه در عرصه های مختلف می تواند بسیار اثرگذار باشد.

تشکیل دفتر مشاوره دینی در مراکز درمانی

 مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز حضور طلاب و روحانیون در مراکز درمانی مشاهده می شود،  و چه خوب است که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مقدماتی را برای تشکیل دفتر مشاوره دینی در مراکز درمانی فراهم کنند تا روحانیت در این عرصه نیز یاریگر بیماران و کادر درمانی باشد. البته در این عرصه می توانیم با بهره گیری از اساتید متخصص، دوره های آموزشی را نیز برای مبلغین و روحانیون برگزار نماییم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha