پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجلیل از پزوشهگران حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین: بدون روحیه پژوهشی جهادی، دستیابی به جایگاه مطلوب و برداشتن گام‌های بزرگ امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، صبح امروز در مراسم تجلیل از دو استاد پژوهشگر برتر حوزه علمیه قزوین، گفت: امروز برای حوزه علمیه استان قزوین با ۸ مدرسه و ۱۰۰۰ طلبه پسندیده نیست که تعداد مقالات پژوهشی و علمی محدود داشته باشد، لذا باید با برنامه ریزی آمار مقالات و تولیدات علمی و پژوهشی افزایش یابد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: باید برای اجرای آموزش پژوهش محور در مدارس علمیه همه تلاش را به کار گرفته و اجرای آن را برای رشد علمی حوزه های علمیه ضروری بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: مدیران و اساتید با برنامه ریزی منسجم و منظم، طلاب جوان را بیش از پیش با مقوله تحقیق و پژوهش آشنا نمایند.

وی اظهار کرد: بدون روحیه پژوهشی جهادی، دستیابی به جایگاه مطلوب و برداشتن گام‌های بزرگ امکان‌پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: اساتید مدارس علمیه باید نقش مهم پژوهش را در بین طلاب تبیین کرده و پژوهش و تدریس را به عنوان ارکان مهم رشد علمی تلقی کنند و بدانند این پشتوانه می تواند به رشد و شکوفایی دانش و تولید و نوآوری کمک کند.

وی ادامه داد: پژوهشی که منجر به تولید علم شود و به فرآیند دانش محور کمک کند، مورد توجه است و از پژوهشگران حوزه علمیه قزوین انتظار داریم در این مسیر گام بردارند.

وی ادامه داد: روش تدریس پژوهش محور می تواند زمینه لازم را برای رشد و شکوفایی دانش و تولید و نوآوری فراهم کرده و به پایداری فعالیت های علمی کمک کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین:  باید در نشر و تولید مقالات علمی و پژوهشی در حوزه علمیه اهتمام جدی داشته باشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha