جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: نقش نخبگان در جامعه، تأثیرگذار و نقش‌آفرین در تحقق دولت اسلامی است و نقش عموم مردم هم پایبندی به برنامه های دولت اسلامی است که در نهایت می توانیم به یک جامعه اسلامی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، اظهار داشت: برای تشکیل دولت اسلامی بایستی اصول و ارزش های دینی و انقلابی در جامعه پیدا شود و گفتمانی از دل مردم برخیزد که تشکیل دولت مذکور را مطالبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: دین یک قالب و صورت ظاهری نیست، بلکه به دنبال تحول انسان‌هاست، به همین دلیل تحول معنوی اصلی است که باید اهتمام خاصی به آن داشته باشیم و اهداف انقلاب اسلامی جز با تحقق معنویت در جامعه واقعیت پیدا نمی کند و در جامعه تجلی نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در الگوی تحقق دولت اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب در حقیقت، کسانی در تشکیل دولت اسلامی یا به تعبیر دیگر دولت انقلابی تأثیرگذار هستند که با مبانی انقلابی و اسلامی کاملا آشنا باشند و روح انقلابی در جان آنها رسوخ پیدا کند، به همین منظور اگر دولت انقلابی و اسلامی بخواهد شکل بگیرد، نخبگان باید حضور فعال داشته باشند و جامعه را به سمت معنویت و اخلاق و تحقق آرمان‌های انقلابی و اسلامی تربیت کنند.

وی اظهار کرد: نقش نخبگان در جامعه، تاثیرگذار و نقش‌آفرین در تحقق دولت اسلامی است و نقش عموم مردم هم پایبندی به برنامه های دولت اسلامی است که در نهایت می توانیم  به یک جامعه اسلامی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا بیان کرد: نخبگان دانشگاهی و حوزوی کسانی هستند که می‌توانند در جریان سازی این گام بزرگ در جامعه نقش ایفا کنند و آن وقت است که توده مردم به سمت تحقق بخشی آرمان‌های انقلابی و اسلامی حرکت کرده و مطالبه می‌کنند، پس ایجاد جریان در بین محافل علمی و دستگاه های علمی است که در نهایت به جامعه کشیده می شود و به مطالبه مردمی منجر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اخلاق و معنویت و رشد علمی دو عنصری هستند که در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده است و رکن تحقق بخشی به تمدن اسلامی ایجاد جامعه اسلامی است و جامعه اسلامی هم دولت اسلامی می خواهد و برای اینکه دولت اسلامی شکل بگیرد، اصول و ارزش ها و برنامه های دینی و انقلابی باید در جامعه پیاده بشود و پیاده سازی این امور به معنی ارزشمندی علم و اخلاق و معنویت است و از این جهت است که در جامعه خودمان به بیشترین چیزی که باید اهمیت بدهیم علم، دانش، اخلاق و معنویت است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha