پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن و نهج البلاغه بستر تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: ما اگر بخواهیم دولتی اسلامی داشته باشیم یعنی دست اندرکاران نظام در باب مبانی نظام و در باب اهداف نظام توجیه باشند، این زمانی اتفاق خواهد افتاد که فرهنگ ما مردم به جایی برسد که مسئولان نظام در آنجایی که با مشارکت مردم مسئولیت می گیرند، مسئولانی باشند که به مبانی انقلاب و به مبانی اسلام معتقد باشند و هم به اهداف انقلاب اعتقاد داشته باشند، یعنی اگر من با رای خودم یک کسی را در جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی  منصوب نمایم که رنگ و بوی توحیدی داشته باشد. باید در کنار رودخانه  خروشانی که قرآن و فرمایشات ائمه  اطهار (ع) هستند شکل بگیرد و اینها بستر تشکیل تمدن معنوی هستند.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین تصریح کرد: در کنار تمدن های مادی ما باید دنبال تمدن معنوی هم باشیم، چرا که بعد جسمانی و مادی انسان در مقابل بعد معنوی و انسانی او مانند خانه مسکونی و اتومبیل اوست و خانه او و اتومبیل او اصل نیست، بلکه خود شخص اصل می باشد و کشتی وجود انسان انسانیت هست و اینجا معنویت اصل هست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد:  امیرالمومنین(ع) وقتی می خواهد خودش را معرفی کند، می فرماید از دامنه وجود سر به فلک کشیده من سیل ها جاری است، در حقیقت می خواهد بگوید وقتی من دارم سخنرانی می کنم و خطبه می خوانم و خطبه متقین را در پاسخ به سوال حمام از زبان من جریان پیدا می کند، هر جمله این خطبه یک چشمه است و این خطبه یک نهر است و خطبه های گوناگون دیگر هم هر کدام نهر هستند و این نهرها که به هم پیوند پیدا می کند رودهای بزرگی را تشکیل می دهند که تمدن اسلامی باید در کنار این رودها شکل بگیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آینده بشریت با تمدنی که پایه اش در کتاب های آسمانی بنا گذاشته شده و پایه اش در بیانات ائمه معصومین(ع) مستحکم شده شکل می گیرد و بشر نیازمند تمدن معنوی است.

وی ادامه داد:  اگر انسان فقط جسم بود، یک جایی را می خواست که این جسم در سرما و گرما و باران و امثال آن به ساختمانی پناه ببرد، اما اگر برای عقل و شعور انسان و برای آرمان های بلند و ارزش های متعالی انسانی و در یک کلام برای کرامت انسانی اگر معرفت داشته باشیم، و ارزش قائل باشیم آن موقع برای او باید در تمدن معنوی در جست و جوی پاسخ باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: تمدن نوین اسلامی که برطرف کننده سؤال های بی پاسخ و نیازهای اساسی بشری است و خدای متعال لیاقت بدهد بتوانیم کاری کنیم که انقلاب اسلامی ما که الان در نظام اسلامی مسیرش را ادامه می دهد، به دولت اسلامی شایسته نظام و بعد به جامعه اسلامی و سپس به همه آرمانها و اندیشه ها ی دینی در خانواده ها، آحاد مردم، در نظام های آموزشی در اقتصاد جامعه و همه جهات جریان پیدا نماید.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha