شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: گفتمان تمدن نوین اسلامی باید در بین مردم جاری شود.

حجت الاسلام علی معبودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایجاد معنویت در سطح جامعه و سطح دنیا است؛ معنویت یعنی برجسته سازی فضائل اخلاقی، انسانی و الهی و این موضوع همان خمیرمایه ای است که به زندگی انسان ها معنی می دهد و زندگی را هدفمند می کند.

وی خاطرنشان کرد: البته معنویت مراحلی دارد و اولین شاخصه این است که انسان در مقابل خدا و همنوعان و در مقابل طبیعت مسئولیت پذیر باشد و ویژگی بعدی این است که  جامعه و افرادی که دارای معنویت هستند به معنای حقیقی عدالت را در جامعه اجرا می کنند و به حق خود قانع هستند و حقوق دیگران را رعایت می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین ادامه داد: برای همین است که مقام معظم رهبری وقتی دولت اسلامی را مطرح می کنند، معیارهایی از جنس معنویت را  برای آن می شمارند مانند: فساد، بی اعتنایی به مردم، اشرافی گری وجود نداشته باشد و در واقع اینها یعنی به سمت زندگی علوی حرکت نمودن است که باید بیش از پیش مورد توجه جدی شود.

وی اظهار کرد: یکی از شاخصه های مهم دیگر، انتخاب سبک زندگی درست است، در سبک زندگی معنوی که قرآن کریم از آن  به «صبغة الله» تعبیر می فرماید یعنی به رنگ خدایی درآمدن و این زندگی را ابزاری برای رسیدن به اهداف بالاتر می پندارد.

حجت الاسلام معبودی بیان کرد: دولتمردان در این عرصه نقش بی بدیل و تعیین کننده ای دارند، دولتمردان هستند که می توانند قوانین را تنظیم  و اجرایی کنند، از عناصر شایسته در مسئولیت دادن ها استفاده نموده و به جامعه نظم دهند و فرهنگ جامعه را تغییر دهند و هویت یک ملت را بارور کنند.

وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی تشکیل دولت اسلامی در بین مردم، بیان داشت: برای گفتمان در آمدن این مهم در مرحله اول باید اجزای تمدن اسلامی برای مردم گفته و تبیین و روشن شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین ادامه داد: اهمیت این تمدن برای مردم به خوبی بازگو شده و بدانند که زنده بودن جامعه وابسته به تمدن آن جامعه است، تا اهمیت این مسئله مشخص نشود، مردم به این سمت حرکت نمی کنند و در مرحله سوم باید ابزارهای فرهنگی و همه دستگاه های امور در عرصه فرهنگ برای تحقق این مسیر دست یافتنی به میدان بیایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha