جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه آبیک

 حوزه / دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با سفر به شهرستان آبیک، در جلسه ای با امام جمعه به بررسی مسائل فرهنگی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسینی میر امینی، صبح امروز دردیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن خیرمقدم، گفت: با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی دامنه گسترده‌ای داشته و آینده مساجد در سند راهبری ملی دیده شده است، به نظر می رسد باید جایگاه مساجد را قدری جدی تر مورد عنایت قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما مسجد را نوعاً با ساحت عبادی تعریف می‌کنیم ولیکن در شاکله ی نظامات اسلامی، مسجد نقش محوری برای مدیریت و اداره همه شئون مردم دارد، لذا باید ریل‌گذاری های غلط در حوزه مسجد به صورت دقیق اصلاح شده و مقدمات رسیدن به مسجد در تراز پایگاه اصلی تدبیر امور جامعه اسلامی در ۱۰ ساحت مسجد نبوی فراهم شود.

امام جمعه آبیک تصریح کرد: مجموعه ما پیرامون این موضوع برنامه های مبسوطی دارد که قسمتی از آن اجرا شده و قسمت های دیگر آن نیز در سطح شهر آبیک در حال اجرا می باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار بیان کرد: برای ما  که در سطح کلان، کشور را مدیریت می‌کنیم دیدن این برنامه ها و دقت نظر ها بسیار جالب و ارزشمند است و از شما دعوت می شود تا برنامه‌های خود را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنید تا در تدوین سند راهبری از این تجربیات، ایده ها و خلاقیت ها بهره برداری گردد.
  

در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عاملی از مسجد حضرت ولی عصر(عج) به عنوان پایلوت طرح اعتلای مساجد شهرستان آبیک بازدید به عمل آورد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha