جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام معبودی

 حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: پرستاری نه یک تخصص و یک شغل، بلکه هنری است متعالی که پرستار آلام بیمار را مرهم می نهد و زخم های جسم و روح بیمار را التیام می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، ظهر امروز در جمع پرستاران مرکز درمانی تامین اجتماعی قزوین، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) گفت:  مراقبت، نگهداری و پرستاری موهبتی است از سوی خداوند که آن را در روح مردان و زنان شایسته به ودیعه گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: پرستاری نه یک تخصص و یک شغل، بلکه هنری است متعالی که  پرستار آلام بیمار را مرهم می نهد و زخم های جسم و روح بیمار را التیام می بخشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: بی شک نامگذاری میلاد با سعادت حضرت زینب (س) بزرگ بانوی صحنه کربلا، به نام روز پرستار، تقارن فرخنده ای برای قدردانی از این قشر پر تلاش و فداکار است، که اندیشه ای جز بازگشت سلامتی بیماران و حضور آنان در کانون گرم خانواده ندارند.

 حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین هم گفت: مقام حضرت زینب (س) به قدری بالا است که باید از او به عنوان پرستار نهضت و انقلاب حسینی نام برد، زیرا نقش حفاظت قیام از امام حسین(ع) را بر عهده داشت که اگر چنین نبود، کربلا در کربلا باقی می ماند.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران در حقیقت مجاهدان خاموشی هستند که شب و روز در کنار بیماران، با عاطفه و روح لطیف و برخوردهای عاطفی و انسانی در کاهش آلام و سختی‌های آن ها نقش کلیدی اجرا می‌کنند.

وی همچنین یاد وخاطره شهدای مدافع سلامت کشور به ویژه قزوین را گرامی داشت.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha