شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجلیل از طلاب پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تاکستان

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: بانو اَمین با تاسیس اولین مدرسه علمیه به نام مکتب فاطمه (س) و دبیرستان دخترانه، راه علم آموزی را برای زنان متدین باز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم بتول سادات هاشمی، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان گفت: برخی  ویژگی های بانو امین که راهگشای هر طالب علم و جویای دانش خواهد بود، تهذیب نفس، اخلاص، علاقه و شوق به کسب علم، توجه و جدیت در کسب دانش، رعایت اعتدال در امر تحصیل و مطالعه، درخشندگی در علم و عمل که باید اولویت همه اساتید وطلاب قرار گیرد.

وی به عملکرد بانو امین در راستای تحقق تحولی در علم آموزی بانوان اشاره و عنوان کرد: ایشان با تاسیس اولین مدرسه علمیه به نام مکتب فاطمه (س) و دبیرستان دخترانه، راه علم آموزی را برای زنان متدین باز کرد.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات هفتگی و سخنان دلنشین خیلی از بانوان را در این عرصه تشویق نمودند و راهنما و هدایتگر زنان در عرصه های مختلف بودند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند؛ مانند عالمه فاضله علویه همایونی که ایشان خود از شاگردان اولیه استاد و از نوادر جامعه زنان هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: بانو امین آثار مکتوب  بسیاری در موضوعات مختلف به یادگار گذاشتند که بیش از ۳۰ عنوان کتاب از جمله یک دوره تفسیر قرآن کریم  به نام مخزن العرفان، "اربعین هاشمیه" و می باشد.

در پایان این نشست از اساتید و طلاب پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تاکستان تجلیل گردید.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha