جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، رویکرد حوزه قزوین را ایجاد تحول جدی در زمینه پژوهش دانست و گفت: مرکز پژوهش حوزه علمیه قزوین در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در جمع اساتید سیر مطالعاتی و پژوهشی مدارس علمیه قزوین گفت: وجود علما و فضلایی که بتوانند منشا تولید اثر علمی باشند از خیلی موضوعات دیگر در حوزه  علمیه بالاتر است و غیر از اینکه آوازه حوزه را ارتقا می بخشد باعث تاثیرگذاری هر چه بیشتر حوزه در جامعه می شود.

 مدیرحوزه علمیه قزوین با بیان اینکه حوزه علمیه در تولیدی آثار علمی با نقصان جدی رو به رو است، اظهار کرد : حوزه علمیه سال های متمادی است که به سمت تولید متون علمی استان  پیش رفته ولی  تنها تعداد معدودی از آنها از لحاظ علمی چشمگیر است و بسیاری از آنها ارزش علمی خاصی ندارند. 

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ورود به عرصه های پژوهشی و علمی در حوزه علمی بسیار ضروری و اگر نتوانیم به درستی در این زمینه قدم برداریم، در آینده نمی توانیم آن گونه که باید و شاید تاثیرگذاری داشته باشیم.

وی اظهارکرد: اساتید حوزه علمیه باید برنامه پژوهشی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و سعی کنند به توانمندی بالایی برسند تا بتوانند طلاب را برای ورود به موضوعات پژوهشی تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا  با بیان اینکه حوزه علمیه استان قزوین تلاش می کند از پژوهشگران به صورت جدی حمایت کند، تصریح کرد: حوزه استان در حال ایجاد سازوکاری است که هزینه پژوهش را به حداقل برساند تا بدین وسیله پژوهشگران بتوانند به تولیدات علمی بدون دغدغه های مالی بپردازند.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: پیشبرد علوم حوزوی، علوم اسلامی و در یک کلام  حوزه علمیه در گرو تربیت اساتید پژوهشگر است و حوزه علمیه در استان قزوین در این زمینه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین رویکرد حوزه استان را  ایجاد تحول جدی در زمینه پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش حوزه علمیه قزوین در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha