جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ انعقاد تفاهم نامه حوزه علمیه قزوین و دانشگاه های استان قزوین

حوزه / در مراسمی به میزبانی حوزه علمیه قزوین، تفاهم نامه همکاری حوزه و دانشگاه های استان امضاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در نشستی با جمعی از مسئولین دانشگاه های استان و امضای تفاهم نامه همکاری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: بصیرت سردار سلیمانی هم بر کسی پوشیده نیست و لقب "مالک اشتر" زمان به معنای واقعی کلمه زیبنده ایشان است که دلالت بر ولایتمداری بالای او دارد.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت را می توان به عنوان یکی از وجوه مشترک سردار سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی معرفی کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت زهرا (س) پس از پیامبر در دفاع از ولایت یگانه بود و با بصیرت مثال زدنی رسالت خود را در زمینه حمایت از ولایت به خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: شخصیت سردار سلیمانی و تاثیر ایشان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، عزت مردم ایران و امنیت جهان اسلام، به اندازه ای چشم گیر بود به گونه ای که شهادتش تمامی اقشار مردم را داغدار کرد و برکات ملی و بین المللی بسیار گسترده ای را به وجود آورد.

حجت الاسلام سبحانی نیا ضمن تسلیت  ارتحال عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله مصباح یزدی، عنوان کرد: نقش آیت الله مصباح در دفاع ارزش های انقلاب اسلامی و حمایت از مقام معظم رهبری بسیار شاخص و پررنگ بود. ایشان دارای یک جایگاه علمی بسیار شاخص در سطح کشور و جهان اسلام بودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی بصیرت را سرلوحه اقدامات و تصمیمات سیاسی و اجتماعی خود قرار داده بود.

وی در ادامه جلسه بر لزوم وحدت و همکاری حداکثری حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: تفاهم نامه حاضر می تواند تاثیر خوبی را بر افزایش تعامل دانشگاه و حوزه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان اظهار کرد: بی شک هم حوزه علمیه هم دانشگاه و هم جامعه از همکاری های حوزه و دانشگاه منتفع خواهند شد،  و لذا امیدواریم همه تاثیر گذاران بویژه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ما را در همکاری های موثر با دانشگاه ها یاری رساند.

در پایان تفاهم نامه حوزه های علمیه قزوین با دانشگاه های استان منعقد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha