شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی هستند و رسالت یکسانی در تولید علوم دارند، لذا اگر این دو مجموعه همسو عمل کنند، جامعه به سمت تعالی و پیشرفت خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا صبح امروز در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل این دو نهاد علمی، گفت: در مدتی که بنده مدیریت حوزه علمیه قزوین را بر عهده دارم، تا حدودی فاصله بین حوزه و دانشگاه برقرار است که مطلوب نیست.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: وحدت دانشگاه و حوزه همواره موجب پیشرفت و رشد کشور در تمامی مقاطع تاریخی شده و همواره تلفیق علم و دین، ثمرات بسیاری برای جامعه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند شناسایی عنصر مشترک بین این دو نهاد است، ولی هنوز برای ایجاد این وحدت برنامه‌ریزی نداشته‌ایم.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی هستند و رسالت یکسانی در تولید علوم دارند، لذا اگر این دو مجموعه همسو عمل کنند، جامعه به سمت تعالی و پیشرفت خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: وقتی دستاورد وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه ملموس باشد، در حقیقت آثار و برکاتی برای کشور ونظام مقدس جمهوری اسلامی در بر خواهد داشت.

وی با بیان این که از وحدت حوزه و دانشگاه سه گروه به خوبی بهره مند می شوند که عبارتند از «جامعه»، «طلاب و دانشجویان» و «اساتید»، ادامه داد: انقلاب صنعتی و تاثیرگذاری کشورهای غربی، دانشگاه های ما را از حوزه های علمیه جدا نموده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: همواره در این سالها وحدت بین دانشگاهیان و حوزویان وجود داشته و  موجب شده دستاوردهای خوبی برای کشور در عرصه‌های مختلف حاصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: استان قزوین  دارای ظرفیت های بسیار بالاست و حوزه های علمیه در این شهر قدمتی بیش از ۴۰۰ سال داشته و همین طور دانشگاه ها که انتظار داریم با تشکیل جلسات و نشست‌های تخصصی شاهد اخبار خوبی در نتیجه این همکاری‌ها باشیم.

 وی ادامه داد: باید گام های  عملی برای تقویت وحدت برداریم تا هر چه بیشتر و بهتر به اهداف دست یابیم.

وی اظهار کرد: مسئولان و دست اندرکاران امر سیاست گذاری حوزه و دانشگاه باید ارتباط های بهتری با یکدیگر داشته باشند تا در عرصه عمل شاهد همکاری ها و تعاملات بیشتر حوزویان و دانشگاهیان به خصوص در عرصه تحول در علوم انسانی باشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha