پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر نایینی

 حوزه / رئیس دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) قزوین گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه به عنوان دو رکن تاثیرگذار جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر سید ابوالحسن نایینی، صبح امروز  در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، گفت: آنچه مسلم است تأثیر این دو نهاد بر یکدیگر نه‌تنها موجب تقویت حوزه علمیه و دانشگاه می‌شود، بلکه تعامل آن‌ها در تسریع روند روشنفکری جامعه و سعادت بشری و نیل به آرمان‌های انسانی مؤثر خواهد بود.

وی اظهار کرد:  این دو قشر از همان قبل و اوج شکل‌گیری انقلاب اسلامی با هم و در کنار هم بودند که ثمره این اتحاد را شاهد بودیم و بعد از گذشت ۴۰ سال همچنان در کنار هم  هستند و در برهه‌های زمانی که با توطئه بیگانگان علیه کشور خطری احساس شد، با حفظ وحدت در مقابل هجمه‌ها واکنش نشان داده و پاسخ دادند.

وی ادامه داد: تدبیر حضرت امام خمینی (ره)  در نام‌گذاری روز ۲۷ آذر به نام وحدت حوزه ودانشگاه  به این دلیل بود که به باور و اعتقاد ایشان هم دانشگاه نیاز حوزه به علوم روز را رفع می‌کند و هم حوزه نیاز دانشگاه را به مبانی دینی و اعتقادی و اسلامی مرتفع می‌کند و هر دو بالی برای پرواز و رسیدن جامعه به سعادت هستند.

 رئیس دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) قزوین ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید مفتح، بیان کرد: این شهید بزرگوار به‌عنوان یک استاد بزرگ در حوزه علمیه به تدریس در دانشکده الهیات مشغول شد و سخنرانی‌های او در مسجد دانشگاه تهران در ترغیب نسل روشنفکر و تحصیل‌کرده به اسلام اثر بسزایی داشت.

وی اظهار کرد: اساتید دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) آمادگی همکاری و همراهی با حوزه علمیه قزوین را در همه عرصه ها اعلام می کنند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha