سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام زارعی

حوزه/ رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با صدور بیانیه ای مشترک ۲۷ آذر روز وحدت حوزه را گرامی داشتتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، دکتر سیدابوالحسن نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و حجت الاسلام والمسلمین منصور زارعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با صدور بیانیه مشترکی این روز را گرامی داشتتد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۷ آذر در تاریخ انقلاب اسلامی، سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی باد.

از خجسته ترین پیامدهای انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است. طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب فرهنگی کشور دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی رحمه الله در سال ۵۹ آغاز گردید.

بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود، تلاش های بی وقفه ای انجام داد.

حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که بر دوش دارند، به منزله دو بال علم و فرهنگ کشور هستند که نبود هر یک می تواند موجب ناکارآمدی نسبی دیگری شود؛ چرا که حوزه و دانشگاه مکمّل یکدیگرند؛ بدین معنا که کارکرد هر کدام می تواند موجب افزایش توان مندی دیگری شود.

این دو نهاد مقدس در حقیقت با فعالیت در دو محور آگاه ساختن و بیداری جامعه از تحولات ملی، منطقه ای و بین المللی، و نیز خنثی کردن توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان داخلی و خارجی، می توانند بهترین و سرآمدترین پیام آوران وحدت و انسجام و مدافعان حقیقی منافع ملی و مصالح دنیای اسلامی باشند.

بی تردید، یکی از شرایط مهم ایجاد اقتدار علمی و فرهنگی و تقویت و توسعه موتور محرکه آگاهی بخشی در جامعه، همبستگی بیشتر فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی و پژوهشگران علوم دینی و اسلامی است.

دستارود چنین اقتداری در نظام اسلامی که برخاسته از بطن نهادهای فکری و معرفتی کشور است، اسطوره هایی چون شهیدان محراب و شهیدان هسته ای و هزارانی دیگر خواهند بود. هدف چنین وحدتی این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل و الگو حرکت نمائیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha