شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه غعلمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: نتایج سوء ظن این است که رشته الفت و مودت بین را پاره می کند و موجب تفرقه و جدایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، عصر امروز  در دیدار با مدیران مدارس علمیه استان قزوین به موضوع مهم نظم پرداخت و بیان کرد: نظم و انضباط موجب بهره وری بیشتر می شود.

وی به مسئله سوء ظن بین افراد اشاره و عنوان کرد: همه ما ممکن است در برخوردهای اجتماعی نسبت به رفتارهای دیگران دچار پیش‌داوری‌هایی شویم که باید بسیار مراقب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد:  انسان تا جایی که ممکن است باید گمان خود نسبت به دیگران را خیر قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین به حدیث شریف  ظنُّ العاقِلِ أصَحُّ مِن یَقینِ الجاهِلِ پرداخت و عنوان کرد: این حدیث نورانی می فرماید گمان خردمند، از یقین نابخرد درست تر است .

وی اظهار کرد:  یکی از گناهانی که در قرآن و روایات به آن اشاره شده «سوء‌ظن» و «بدگمانی» به دیگران است.  بدگمانی در یک فرد مسلمان جز رذایل اخلاقی به شمار می‌رود و از آن نهی می‌شود، چرا که این صفت ناپسند با گذشت زمان می‌تواند آثار مخربی برای فرد و همچنین ارتباط وی با دیگر افراد را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه سوءظن فرد ممکن است در قبال خودش یا دیگران باشد، اظهار کرد: فرد بدگمان از داشتن زندگی شاد و سالم خانوادگی و اجتماعی محروم است.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: نتایج سوء ظن این است که رشته الفت و مودت را پاره می کند و موجب تفرقه و جدایی می شود.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha