پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت جمع آوری خاطرات روحانیون ایثارگر دوران دفاع مقدس و انتشار آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز  در دیدار با علی رضا امامقلی، مدیر جدید حوزه هنری استان قزوین، ضمن قدردانی از تلاشهای مدیر سابق این نهاد فرهنگی، معرفی بیش از پیش حوزه علمیه قزوین را در فعالیت های حوزه هنری با اهمیت دانست و عنوان کرد:حوزه علمیه قزوین زمانی به عنوان مرکز حوزه های علمیه شناخته شده بود، ولی در این سالها به خوبی به مردم معرفی نشده است، لذا انتظار می رود حوزه هنری در فعالیتهای خود، مدارس علمیه تاریخی را به مردم و نسل جوان معرفی نمایند.

وی خواستار معرفی ظرفیت های حوزه علمیه قزوین دارای در قالب فیلم های مستند، تیزر، فیلم های کوتاه شد و  برگزاری دوره های فیلم سازی، نویسندگی، مهارت های فن بیان، شعر، و ... را برای طلاب مدارس علمیه مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: خوشبختانه قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه استان در عرصه مبارزه با کرونا فیلم های کوتاه تولید کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: حوزه هنری می تواند در برگزاری نشست های فرهنگی و همچنین تولید فیلم های مستند فاخر از فضای مدارس علمیه همکاری لازم را با حوزه استان داشته باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری حوزه علمیه استان و حوزه هنری مراسم شب خاطره رزمندگان دفاع مقدس در مدرسه علمیه صالحیه برگزار شد که مورد استقبال روحانیت و مردم قرار گرفت.

وی اظهار کرد: استان قزوین که امروز به عنوان پایتخت خوشنویسی مطرح است، ولی متاسفانه این مسئله مشهود نیست، لذا متولیان حوزه هنری و فرهنگی باید به این عرصه اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین بر جمع آوری خاطرات رزمندگان تاکید کرد و گفت: روحانیون استان در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بودند که حوزه هنری می تواند خاطرات این عزیزان را جمع آوری و در مجموعه ای به چاپ برساند.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha