شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک ستاد مردمی است و اگر قید «مردمی» در عنوان ستاد اضافه شود بسیاری از شبهات کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح  امروز در دیدار مسئولان و دست اندرکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت، توفیق بزرگی است که نصیب انسان می شود و باید این توفیق را قدر دانست، حوزه علمیه هم در این زمینه آمادگی کامل برای همکاری و تعامل دارد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان قزوین همکاری ها و مساعدت های زیادی را در زمینه خدمت به زائران و مجاوران کربلا و سوریه و خدمت به اهل بیت (ع) داشته و از این پس هم همین سیاست را ادامه خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک ستاد مردمی است و اگر قید «مردمی» در عنوان ستاد اضافه شود بسیاری از شبهات  کاهش می یابد.

وی ادامه داد: هدایا و نذورات مردمی به صورت عمده برای ساخت و تعمیر بناهای مذهبی هزینه می شود، ولی مدتی است که به صورت نمونه در حرم امام رضا (ع) خدمت به زائران و توجه به آنها مورد تاکید قرار گرفته است، در این زمینه پیشنهاد می شود کمک های مردمی برای فعالیت فرهنگی، خدماتی و بازسازی عتبات عالیات انجام شود.

وی اظهار کرد: در زمینه همکاری حوزه علمیه و ستاد بازسازی عتبات عالیات هم آمادگی لازم وجود دارد و می توان با اعزام طلبه ها و فضلای جوان به حرم طفلان مسلم اقدامات فرهنگی مناسبی انجام داد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: حوزه علمیه می تواند یکی از مراکز همکار مناسب با ستاد عتبات عالیات به ویژه در زمینه های فرهنگی باشد و در این زمینه با تمام وجود به دور از موازی کاری با سازمان حج و زیارت همکاری و تعامل خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد:  برنامه های فرهنگی در ستاد بازسازی عتبات عالیات باید افزایش یابد تا بدین وسیله علاوه بر بازسازی خدمات فرهنگی هم در این مراکز مقدس انجام شود

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha