شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: سردار سلیمانی شایستگی و اخلاص خود را به خداوند متعال نشان داده بود و خداوند هم به ایشان زهد و بصیرت را هدیه داد که همین باعث وجود روحیه جهاد و شهادت در ایشان شد و در این راه از جان، مال و خانواده خود گذشت.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز  در جمع فرماندهان سپاه استان قزوین که در حسینیه ثارالله برگزارشد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید سپاه اسلام سردار سلیمانی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی، گفت: بصیرت در موقعیتی خود را نمایان می کند که انسان و جامعه در معرض فتنه قرار بگیرد و تشخیص حق و باطل برای مردم آن جامعه سخت باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: افرادی که بصیرت ندارند، حق و باطل را اشتباه می گیرند و به جای اینکه در جستجوی حق باشند، به دنبال حق نما می روند و این امر  باعث تزلزل و اضمحلال و سقوط آنها می شود.

وی ادامه داد: آن زمانی یک جامعه غبار آلود نباشد و در مسیر فتنه قرار نگرفته باشد، تمامی افراد می توانند به راحتی حق و باطل را تشخیص دهند، ولی در هنگام فتنه تشخیص حق و باطل مشکل و انسان های بی بصیرت با مشکل رو به رو می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: با نگاهی به وقایع پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در وجود صدیقه طاهره(س) بصیرت به معنای واقعی کلمه مشاهده می شود و ایشان در فضای سیاسی و اجتماعی غبارآلود آن دوران که بسیاری از خواص هم سکوت کرده بودند در دفاع از ولایت و امامت جانانه ایستادگی کرد و سکوت نکردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه اهمیت تقوا، بیان کرد: خدای متعال در آیه شریفه قرآن کریم می فرمایند که (إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ، یعنی تقوا خاصیتی در وجود انسان ایجاد و او را فضای گناه و هر گونه لغزشی که در مسیر الهی ممکن است در راه انسان به وجود بیاید باز می دارد و باعث می شود با بصیرت خود در مسیرگمراهی گام برندارد..

وی به روایت شریفی از حضرت امام محمد باقر (ع) که فرمودند که (ما أخلص العبد الإیمان باللّه عزّ و جلّ أربعین یوما إلّا زهده اللّه عز و جل فی الدّنیا و بصّره داءها و دواءها فأبت الحکمة فی قلبه و أنطق بها لسانه) تصریح کرد: ایمانش را برای خدا کسی خاصل نمی کند مگر آنکه خدای متعال در دنیا او را بصیر و چشم نافذ قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: اگر ایمان انسان به خدای متعال خالص شد خدا او را نسبت به بلایای دنیا بصیر  و حکمت را در قلب وی محکم و ثابت می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بصیرت، لایه زیرین و پشت پرده را نمایش می دهد و از اسرار باطنی و درونی خبر می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد:  تقوا قدرتی است که انسان را از انحراف به چپ و راست  و سقوط به دره های خطرناک نگه می دارد.

وی با اشاره به اهمیت زهد در اسلام، اظهار داشت: در طول تاریخ شاهد این بوده ایم که بسیاری از افراد حق و باطل را تشخیص داده اند، ولی شجاعت و جرات دفاع از حق را نداشته اند. نمونه بارز آن را می توان در واقعه کربلا بر شمرد که برخی از مردم آن زمان امام حسین (ع) را حق می دانستند، ولی به دلیل ترس از جان، مال و خانواده خود به لشکر یزید پیوست

مدیرحوزه علمیه قزوین تصریح کرد: سردار سلیمانی شایستگی و اخلاص خود را به خداوند متعال نشان داده بود و خداوند هم به ایشان زهد و بصیرت را هدیه داد که همین باعث وجود روحیه جهاد و شهادت در ایشان شد و در این راه از جان، مال و خانواده خود گذشت.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحاینی نیا تصریح کرد: شیهد سلیمانی مایه افتخار کشور و در طول تاریخ واسطوره بی بدیلی است؛ اگر چه شهدای هست سال دفاع مقدس ومدافعان حرم نیز به نوعی اسطوره فراموش نشدنی ملت ایران هستند.

 وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال از عمر حکومت خود همواره با فتنه های متعددی رو به رو بوده است، ولی خوشبختانه تا به  امروز با توجه به عنایت خداوند متعال، فرماندهی مقام معظم رهبری و بصیرت مثال زدنی مردم از این فتنه ها با سلامت عبور کرده و امیدواریم که این مسیر تا ظهور امام زمان (عج) ادامه یابد.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین ضمن شکرگزاری از نعمت بی بدیل ولایت فقیه، بیان کرد: روز گذشته بیانات شیوا و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از رسانه ملی دیدیدم و شنیدیم که باید قدر نعمت ولایت را بدانیم.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا  عنوان کرد: نقش مقام معظم رهبری  در عبور نظام از گرداب فتنه را می توان همچون سکانداری دانست که کشتی انقلاب را از دریای طوفان فتنه انگیزی ها به سلامت عبور داد و به ساحل امن آرامش رساند؛ در واقع رهبر انقلاب اسلامی در جایگاه شخصیت اول نظام اسلامی، مهمترین وظیفه را در هدایت نظام و  عبور از جریان فتنه بر عهده داشتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha