پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: شهدا لذت مناجات با خدا را به معنای واقعی کلمه درک کرده بودند و این موضوع تا جایی پیش رفته بود که مناجات با خدا را در اولویت برنامه های خود قرار می دادند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه قزوین گفت: اهل بیت عصمت و طهارت محبت، محبان خود را بی پاسخ نخواهند گذاشت و به طور قطع محبان حضرات مورد لطفی بسیار بزرگتر از سوی آنان و از جمله شفاعت آنها قرار خواهند گرفت.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن کریم و روایات معصومین، اهل بیت عصمت و طهارت در مقابل احسان و نیکی پیروان خود، با احسان بهترو بزرگتر به آنان پاسخ می دهند.  

وی عنوان کرد: در تمامی ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) درس ها و رازهای بسیاری نهفته است و ایشان در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی، عبادی و... می تواند الگوی خوبی برای همگان باشد.

وی به روایتی از رسول گرامی اسلام اشاره و اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلامی خطاب به سلمان فرمودند که خداوند متعال قلب و جوارح دخترم فاطمه را تا مغز استخوانش از ایمان و یقین پرکرده و تمامی لحظات او مختص عبادت خدا است.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین روایتی از حضرت علی (ع) را خاطر نشان کرد و گفت امام علی (ع) می فرمایند: لَوْ کُشِفَ الْغِطَاءُ مَا ازْدَدْتُ یَقِیناً اگر پرده ها کنار برود ذره ای به یقین من اضافه نمی شود، تصریح کرد: هنگامی که این ۲ روایت را کنار یکدیگر می گذاریم متوجه می شویم که فقط حضرت زهرا (س) می توانستند " کفو" مناسبی برای امام علی (ع) باشد. چرا که وجود هر دو بزرگوار با ایمان و یقین به خدا و عالم غیب عجین شده بود و لذا وقتی پیامبر اکرم مدتی پس از ازدواج حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع) می پرسند که فاطمه (س) چگونه همسری است؟ علی  (ع) پاسخ می دهند نعم العون فی طاعة الله.  بهترین کمک است بر اطاعت از خدا.

وی  ادامه داد: همین یک نکته از زندگی حضرت زهرا درس بزرگی برای بانوان است، چرا که یکی از مسئولیت های مهم آنها یاری رساندن همسر و فرزندانشان در عبادت و بندگی خدا است و نباید در زندگی کاری کرد که به عنوان سدی برای بندگی و عبادت اعضای خانواده خود باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: مادر و همسری که سبک زندگی را به گونه ای طراحی می کند که در مسیر بندگی خدا حرکت نکند، در مسیر حضرت زهرا (س) حرکت نمی کند و باید این بعد شخصیتی حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو قرار بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اهمیت عبادت و ارتباط با خداوند متعال براساس سیره اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: عبادت و مناجات با خدا، سختی ندارد و لذت بخش است. اهل بیت عصمت و طهارت بهترین لذت ها را در بندگی و عبادت خدا تجربه می کردند.

وی ادامه داد: شهدا لذت مناجات با خدا را به معنای واقعی کلمه درک کرده بودند و این موضوع تا جایی پیش رفته بود که مناجات با خدا را در اولویت برنامه های خود قرار می دادند.

مدیر حوزه عمیه استان قزوین با اشاره به روایتی از پیامبر که فرموده اند(اِنَّ هَذِهِ القُلُوب تُصدأ کما یصدَأ ُالحَدیدٰ؛ قیل فما جلاؤها؟ قال ذر الموت و تلاوة القرآن) بیان کرد: قلبها همچون آهن زنگار می گیرند و در چنین موقعیتی بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) باید برای جلای قلب یاد مرگ و تلاوت قرآن را در برنامه زندگی خود جای دهیم.

 وی به شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره و بیان کرد: حدود یک سال این ویروس منحوس زندگی همه کشور و دنیا را تحت شعاع خود قرار داده و مسئولین هم وظیفه داشته اند تا از جان انسانها به خوبی مراقبت نمایند، ولی تلاش کنیم همان طور که از جان خود مراقبت ومحافظت می کنیم، در حفاظت از روح نیز بکوشیم. برای مراقبت از قلب و جان یا روح خود باید از ذکر خداٰ یاد مرگ و تلاوت قرآن بهره جست و از این طریق ضمن کسب معنویت و جلای قلب، لذت مناجات با خدا را نیز چشید و تجربه کرد.  

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha