پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: راه اندازی گروه های علمی در حوزه علمیه قزوین یک ضرورت بود و به لطف خدا و همراهی اساتید گامی جدی و اساسی در این خصوص برداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  محمدتقی سبحانی نیا، ظهر امروز در دیدار مدیران و دبیران گروه های علمی حوزه علمیه استان با نماینده ولی فقیه در استان قزوین، گفت: تشکیل گروه های علمی در همه مراکز آموزش عالی یک ضرورت است و راه اندازی چنین گروه هایی باعث ارتقا فعالیت های علمی، رشد علمی اساتید، بروز رسانی و ارتقای معرفتی اساتید، بازبینی، اصلاح، برنامه های آموزشی و برطرف شدن مشکلات متون درسی خواهد شد و کمک بسیار مطلوب در عرصه آموزش به مجموعه حوزه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از راه اندازی این گروه ها، فعالیت های آموزش در معاونت آموزشی صورت می گرفت ولی به دلیل کثرت فعالیت های موجودی در عرصه تدریس و برگزاری کلاس ها و فراوانی ابلاغیه، آیین نامه ها و دستورالعمل ها آنگونه که باید و شاید فعالیت های علمی اساتید مورد حمایت قرار نمی گرفت. به همین دلیل تشکیل گروه های علمی یک ضرورت به حساب می آمد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: با راه اندازی گروه های تخصصی در سطح کلان حوزه علمیه استان، اساتید هر رشته همکاران خود را بیشتر می شناسد و هماهنگی اساتید در تدریس رشته درسی مرتبط با گروه در سطح تمام مدارس بر عهده همان گروه خواهد بود و فواید متعددی همچون تمرکز بخشی به آزمونها، ارزیابی اساتید، دانش افزایی اساتید، نشست های تخصصی و ... برای این گروه ها متصور است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: در این ساز و کار هم فعالیت های اساتید و نخبگان علمی با یکدیگر افزایش پیدا کرده و هم موضوعات به صورت تخصصی تر مورد بررسی و آسیب شناسی  قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه قرآن و تفسیر، فقه، اصول، علوم حدیث، ادبیات، علوم عقلی و اخلاق در حوزه علمیه استان قزوین پایه ریزی شده و برخی از این گروه ها پیشرفت خوبی هم داشته و شاهد نتایج مطلوبی بوده ایم.

مدیر حوزه های علمیه استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم با کارشناسی و برنامه ریزی هر چه بهتر در آینده بیشتر از خدمات این گروه های علمی بهره مند شویم.

در این نشست هر یک  از مدیران و دبیران گروه های علمی به ارائه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha