جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین با تاکید بر این که مذاکره با پیمان شکنان ممنوعیت قرآنی دارد، گفت: نمی توان گذشته آمریکا را نادیده گرفت و مجددا صحبت از مذاکره کرد. حوزویان درباره بدعهدی ها اقدامات ضد ایرانی آمریکا مردم را توجیه کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در جمع روحانیون استان قزوین که در شبستان مسجدالنبی (ص) برگزار شد گفت: حوزه علمیه قزوین از لحاظ علمی در مقایسه با استان های دیگر کمبودی ندارد و این استان از اساتید خوب، فاضل، توانمند و طلاب کوشا بهره می برد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب استان قزوین از سطح علمی بالایی تحصیلی برخوردار هستند، البته تعداد اندکی هم با مشکلاتی رو به رو هستند که در همه مراکز آموزشی امری طبیعی است. در مجموع طلاب استان قزوین با معدل های بسیار خوب امور تحصیلی خود را می گذارنند.

 مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طلاب و اساتید حوزه استان با افزایش اعتماد به نفس و تلاش بیشتر، آینده این حوزه را مملو از فضلا و دانشمندان فاضل خواهند کرد به گونه ای که در آینده مجموعه استان و بله کشور به آنها خواهد بالید.

حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی نیا  عنوان کرد: در فرآیند تحصیل با انواع چالش ها و نارسایی های گوناگون در زمینه شخصی، اجتماعی و ... مواجه هستیم، ولی با تحمل این سختی ها و تبدیل آنها به فرصت می توان به کمال و پیشرفت رسید.

وی ادامه داد: استان قزوین با این تاریخ دیرینه و حوزه علمیه غنی و پرافتخار نیازمند توجه بیشتر است و می توان با تلاش و کوشش اقتدار گذشته حوزه علمیه استان قزوین را یکبار دیگر احیا کرد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به مهم ترین تحولات روز، بیان کرد: خون میلیون ها نفر ریخته شده تا نظام استکباری آمریکا پا بگیرد و به عنوان ابر قدرت مطرح شود و این نظام نمی تواند خیر خواه ملت ها و به ویژه جامعه ایران باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه نمی توان گذشته آمریکا را نادیده گرفت و مجددا صحبت از مذاکره کرد، افزود: حوزویان درباره بدعهدی ها اقدامات ضد ایرانی آمریکا مردم را توجیه کنند.

 مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیات ۵۵ و ۵۶ سوره انفال «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَاللَّهِ الَّذینَ کَفَرُوا فَهُمْ لا یُؤْمِنُونَ(۵۵) الَّذینَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فی‏ کُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لا یَتَّقُونَ(۵۶)»،  بیان کرد: خداوند عهد شکنان را بدترین جنبدگان معرفی می کند. خصلت کافران، منافقان و ستبران عالم و از جمله آمریکا عهد شکنی است، بنابراین خردمندانه و عقلایی نیست که دوباره به مذاکره ای تن بدهیم.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha