پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ملاصالح برغانی قزوینی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین با همکاری موسسات مختلف به دنبال برگزاری کنگره بین المللی ملاصالح برغانی قزوینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان قزوین حجت الاسلام  والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، امروز  در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قزوین از نظر تاریخی یکی از استان های برجسته کشور به حساب می آید و در این استان مدارس علمیه با سابقه و تاریخی زیادی هم وجود دارد. ‌

وی ‌خاطرنشان کرد: یکی از شخصیت های بسیار شاخص در استان قزوین مرحوم محمد صالح برغانی قزوینی است که خاندان بسیار برجسته ای هم دارند، تمامی افراد وابسته به ایشان را علما و افراد شاخص مذهبی تشکیل می و خود ایشان هم جزو علمای ذو ابعاد بوده است.

وی ادامه داد: ایشان در حوزه مبارزاتی هم در دوره فتحعلی شاه بسیار شاخص بوده و وقتی سرزمین های شمالی ایران به تصرف روسیه در می آید نخسیتن کسی است که جریان و نظریه ولایت فقیه را مطرح می کند و تاکید می کند که قراردادها باید به تایید مرجعیت برسد.

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مدارس علمیه استان قزوین به نام ایشان است، بیان کرد: شخصیت ایشان هم اکنون هم آثار و برکات زیادی برای استان قزوین دارد و از ایشان کتاب های زیادی به یادگار مانده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: حوزه علمیه علاقمند است برای بزرگداشت ایشان کنگره بین المللی برگزار کند که امیدواریم این کنگره بین المللی با توجه به حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر موسسات دیگر از جمله موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و دانشگاه و پژوهشگاه  قرآن و حدیث به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha