جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه قزوین

مدیر حوزه علمیه استان قزوین قزوین گفت: موضوع استعداد یابی و هدایت آنها به سمت رشته ای مورد علاقه از جمله حوزه علمیه مورد توجه طلاب فعال در طرح امین قرار بگیرد.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز  در جمع مبلغین طرح امین حوزه علمیه استان قزوین، گفت: مبلغان طرح امین می توانند مصداق مناسبی برای ۲ آیه "وَمَنْ یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَیٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا یُظْلَمُونَ نَقِیرًا" و إ"ِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ" باشند، البته در صورتی که مخلصانه برای هدایت نوجوانان دانش آموز و آشنا ساختن آنها با اموزه های دینی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمل صالح مبلغان مدارس امین جنبه هدایت گری دارد و جزو اقدامات با فضلیت انسان در طول زندگی به شمار می آید و مَبلغ اندکی که به شما پرداخت می شود پاداش یک دقیقه تلاش مخلصانه شما هم نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی نیا تصریح کرد: هر کسی در نظام جمهوری اسلامی در حال خدمت است اگر تلاشش را برای معیشت و دنیا انجام دهد و اقدامات او رنگ و بوی الهی نداشته باشد، نتیجه عمل او به حقوق پایان ماه محدود می شود، در صورتی که حتی یک دقیقه تلاش خالصانه بیشتر از حقوق می ارزد.

وی خطاب به مبلغان مدارس امین گفت: در کنار تلاش های فرهنگی که در مدارس انجام می دهید، موضوع استعدادیابی و هدایت آنها به سمت رشته مورد علاقه را مورد توجه قرار دهید. البته نوجوانانی که برای تحصیل در رشته های علوم اسلامی و حوزه های علمیه نیز مناسب هستند، مورد غفلت قرار نگیرند و  آنها را از دشواری های این راه آگاه سازید تا با چشم باز وارد حوزه علمیه شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: اگر استعدادیابی به درستی صورت گیرد می توان به آینده حوزه علمیه امیدوار بود و عالمان و فضلای زیادی را تربیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: طلبه ها، امروز باید به سمت کار فرهنگی بروند. یک طلبه ظرفیت اداره محله و منطقه را دارد و طلاب فاضل باید اثرگذاری خود را در جامعه و محله های مختلف افزایش دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha