جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: خواندن نماز شب، تهجد و شب زنده داری انسان را به مقام بزرگی رهنمون می سازد که باید در این عرصه ارتباط خود را با خدای متعال در همه زمینه ها بیشتر برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین، یاد و خاطره شهدای هسته ای به ویژه شهید سرافراز محسن فخری زاده را گرامی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اهمیت دادن به خواندن نماز شب و شب زنده داری در بین طلاب حوزه علمیه را ضروری دانست و بیان کرد: خدای متعال در آیه ۷۹ سوره اسراء می‌فرماید: «وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَکَ عَسَی أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَحْمُودًا؛ و پاسی از شب را(از خواب برخیز، و) قرآن (و نماز) بخوان! این یک وظیفه اضافی برای توست؛ امید است پروردگارت تو را به مقامی در خور ستایش برانگیزد».

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تهجد و شب زنده داری انسان را به مقام بزرگ رهنمون می سازد.

وی تصریح کرد: طلاب نباید نماز شب را ترک کنند و  انسان همیشه و در همه حال باید به یاد خدا باشد، لذا طلاب حوزه های علمیه باید تلاش کنند که همیشه این ارتباط خود را با معبود بی همتا حفظ کرده و تا می توانند در شب ها بیشتر با خداوند راز و نیاز داشته و مطمئن باشند که برکات فراوانی را دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: تمامی مدیران و اساتید مدارس علمیه قزوین باید اهمیت شب زنده داری و خواندن نماز شب را برای طلاب حوزه علمیه تبیین کنند.

وی ادامه داد: از آیات و روایات اسلامی برمی‌ آید که هیچ عبادتی به پای ‌شب زنده داری نمی ‌رسد و عبادت شبانه نزدیک ترین راه رسیدن به مقام قرب الهی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خواستار اهتمام جدی مدیران و اساتید مدارس علمیه در خصوص مسائل آموزشی طلاب شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha