چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت السالام موسوی

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مساجد مقدس ترین مکان‌ها در نزد خدای تبارک و تعالی هستند و کسبه و همسایه هایی که در نزدیکی مسجد قرار دارند از سعادت بالایی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت السالام سید رضا موسوی ظهر امروز در جمع ائمه جماعات شهرستان قزوین که در آستان مقدس چهار انبیاء برگزار شد، اظهار داشت: امروز روحانیت قشری هستند که به عنوان انجام رسالت الهی همان مسیری را طی می کنند که ائمه اطهار و پیغمبر اکرم(ص) طی کردند و همه باید با همدلی و تلاش برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی تلاش کنیم.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امام جماعت یک مسجد باید از لحاظ تقوی و داشتن مراتب علمی و دینی از توانمندی بالایی برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: مساجد مقدس‌ترین مکان‌ها در نزد خدای تبارک و تعالی بوده و کسبه و همسایه هایی که در نزدیکی این مسجد قرار دارند از سعادت بالایی برخوردارند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین بیان کرد:  مسجد محل تحقق آموزه های دینی است و اگر انسان قصد داشته باشد که اعتقاداتش راه درستی پیدا کند، بهترین مکان مقدسی که می تواند برای این امر بیابد، مسجد است و حل و فصل اختلافات جامعه یکی از کارکردهای مساجد است به طوری که در صدر اسلام مسجد محل قضاوت و محل تصمیم گیری های نظامی نیز بوده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: دشمن که همواره اشاعه‌ فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی هدف‌های خود می‌بیند، برای کم‌رنگ کردن این اعتقادات، با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان، در به انحراف کشاندن و بی‌هویت کردن آنان می‌کوشد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: ما باید در بحث مساجد با هیئت امناء ارتباط بگیریم و با شناخت، با آنها رفتار کنیم و یا این که نسبت به امام جماعت مسجد شناخت داشته و براساس شناخت صحبت کنیم و در خصوص جوانان هم باید این شناخت را داشته باشیم تا آنها را جذب مساجد کنیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha