شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

 حوزه / مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین با تاکید بر ضرورت معرفی عالمان بزرگ به جامعه، پیشنهاد داد: خیابان ها و میدان های اصلی قزوین به نام عالمان دیار مینودری نامگذاری شود.

 حجت الاسلام موسی صفی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، گفت: استان قزوین در طول تاریخ همواره شاهد بروز و ظهور شخصیت‌های علمی، دینی، مذهبی برجسته بوده است. رهبر معظم انقلاب در سفری که  ۲۵ آذر ماه سال ۸۲ به استان قزوین داشتند به این موضوع اشاره کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این خطه از میهن اسلامی علما و فضلای فراوانی پرورش یافته و هریک منشا برکاتی بوده و هستند و ما با افتخار به وجود چنین شخصیت هایی می بالیم.

وی ادامه داد: معرفی شخصیت های اخلاقی و مذهبی و اخلاق مدار برای الگو برداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: شخصیت‌ها و ستارگان زیادی در حوزه ملی و استانی در قزوین وجود دارند که باید با استفاده از فضاهای مجازی و ابزارهای تبلیغاتی موجود نسبت به معرفی آنان به نسل امروز اقدام کنیم.

حجت الاسلام صفی خانی عنوان کرد: اگر نسل جوان با هویت دینی و اسلامی و داشته های فرهنگی خود آشنا شود می تواند به آنها ببالد و الگو بگیرد و در مسیر درست گام بردارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین عالمانی همچون مرحوم آیت الله سامت، آیت الله شالی، آیت الله باریک بین –شیخ مجتبی قزوینی و دیگر عالمان فرزانه و برجسته  که  هر یک در عرصه های مختلف دارای شخصیتی کم نظیر و بی بدیل بودند، پرورش یافته اند.

وی ادامه داد: مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین در سالهای اخیر اقدام به چاپ پوستر علمای شهر قزوین کرده که مورد استقبال طلاب و روحانیون و آحاد مردم قرار گرفته بود. در تلاش هستیم که تصاویر علمای شهر قزوین را با کیفیت خوبی به چاپ رسانده و در دسترس مردم و جوانان این شهر قرار دهیم.

حجت الاسلام صفی خانی پیشنهاد داد: خیابان ها و میدان های اصلی قزوین به نام عالمان دیار مینودری نامگذاری شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حميد IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    بشرط اينكه اين نامگذاري بهانه اي نشود تا باعث برداشتن نام برخي خيابانها كه مزين به نام شهدا هستند شود برخي از مسئولين در شهرداري و... دنبال اين هستند تا نام شهدا از خيابانها برچيده شود