پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت السالام مصطفالیی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین از تدوین دایرة المعارف شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین خبر داد و گفت: روحانیون نقش بزرگی در طول عملیات دوران دفاع مقدس داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی صبح امروز در جمع مسئولین جمع آوری آثار و تصاویر شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین، اظهار داشت: روحانیون و طلاب مسئولیت بسیار سنگینی در جامعه برای تحقق اهداف نظام اسلامی دارند.

حجت الاسلام مصطفایی خاطرنشان کرد: شهدا نقشی تأثیرگذاری در جامعه ایفا می‌کنند و در بین آنان، شهدای روحانی جایگاه ویژه‌ای دارند و ما باید به وظیفه خود در برابر آنان عمل کنیم.

وی ادامه داد: نقش روحانیت در طول تاریخ، از زمان پیش از انقلاب و پس از آن، همواره نقش برجسته ای بوده و در هر جایی که ظلم و زور وجود داشت، نقش روحانیت برای مبارزه و هدایت مردم بی بدیل بود؛ در زمان انقلاب نیز جامعه روحانیت در راس مبارزات قرار داشت و هدایت ها و رشادت های این علمای بزرگ بود که در کنار مردم پیروزی انقلاب را رقم زد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، تعداد بالای شهدای روحانی، نشان دهنده روحیه مجاهدت و نقش برجسته آن ها در این دوران بود.

وی عنوان کرد:خوشبختانه در این سالها و با همت شما جوانان انقلابی و تلاشگر توانسته ایم خاطرات والدین شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین را ثبت و ضبط نماییم که امیدواریم با این روحیه ای که شما دارید بتوانیم دایره المعارف شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین را تدوین و در اختیار آحاد مردم به خصوص قشر جوان قرار دهیم.

حجت الاسلام مصطفایی بیان کرد:  امروز نیز روحانیت وظیفه خطیری بر عهده دارد و باید ارزش ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل کند و در این بین نقش روحانیت غیرقابل انکار است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha