یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تقدیر

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اسلام، دین علم، کتابت و کتابخوانی است و بیش از ۲۵۰ بار واژه کتاب و مشتقات آن و بیش از ۵۰۰ بار واژه علم و مشتقات آن در قرآن کریم آمده است. در احادیث هم به کتاب و علم بسیار اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا ظهر امروز در تجلیل از کتابداران کتابخانه امام صادق (ع) که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد گفت: هفته کتاب را به دوستداران کتاب و کسانی که اهل کتابخوانی هستند و در بُعد ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش می کنند، تبریک می‌گوییم و از کسانی که در این حوزه اهتمام دارند، تشکر می کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بحث کتاب و کتابخوانی در کشور نیازمند حمایت است و باید تلاش کنیم؛ وضعیت نابسامان اقتصادی، گرانی کاغذ و ... سبب شده به نشر و کتابخوانی آسیب جدی وارد شود.

وی ادامه داد: اسلام، دین علم، کتابت و کتابخوانی است و بیش از ۲۵۰ بار واژه کتاب و مشتقات کتاب و بیش از ۵۰۰ بار واژه علم و مشتقات علم در قرآن کریم آمده است. در احادیث هم به کتاب و علم بسیار اشاره شده و جای تردید نیست که یک مسلمان برای اینکه اهل علم و معرفت باشد نمی تواند از کتاب و کتابت فاصله بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی اضافه کرد: امام صادق (ع) می فرماید کتاب های خود را حفظ کنید، چراکه به آنها نیاز خواهید داشت و در واقع کتابخانه از گنجینه های مهمی است که از علم و دانش ما مراقبت می کند و در حدیث دیگری آمده است علم را بنویسید و سپس برای فرزندان تان به میراث بگذارید، زیرا روزی فرا می رسد مردم فقط با کتاب هایشان انس می گیرند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: میزان انس جامعه با کتاب حاکی از میزان فرهیختگی است و اگر کتاب ها را در دسترس عموم جامعه قرار داده و جوانان بتوانند از این منابع استفاده کنند فرهیختگی جامعه را ارتقا داده یم.

وی اظهار کرد: کتابداران و اصحاب نشر کتاب کسانی هستند که نقش موثری در پیشرفت علم و فرهیختگی در جامعه دارند و در این رشد سهیم هستند و خود این افراد هم باید با کتاب مأنوس باشند و به دانش خود بیافزایند

در پایان از کتابداران کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین تقدیر شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha