سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تقویت روح ایمانی و انقلابی را مهمترین ویژگی بسیجی عنوان کرد و گفت: تقویت روح ایمانی و انقلابی برای بسیجیان حرف اول را می زند، همان گونه که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس این مهم را با جدیت دنبال کردند و منشأ اثر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در دیدار شورای بسیج طلاب استان قزوین که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: بسیج ۲۰ میلیونی هدف‌گذاری و آینده‌نگری برای بسیج بوده که امام خمینی(ره) آن را مطرح کردند و همه وظیفه داریم برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

وی تقویت روح ایمانی و انقلابی را مهمترین ویژگی بسیجی عنوان کرد و افزود: تقویت روح ایمانی و انقلابی برای بسیجیان حرف اول را می زند، همان گونه که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس این مهم را با جدیت دنبال کردند و منشأ اثر شدند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه فرهنگ بسیجی برگرفته از فرهنگ انبیاء است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ دین، انبیاء و ائمه اطهار(ع) را با جدیت بیشتر در فضای بسیج تبیین کنیم تا اهداف متعالی دین تحقق یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی پیگیری مطالبات قرآنی را از دیگر رسالت‌ها و وظایف بسیجیان عنوان کرد و ادامه داد: مجری مطالبات قرآنی بودن، کار اساسی یک بسیجی است. بسیجیان تلاش کنند مطالبات اساسی قرآن را مورد توجه قرار داده و برای تحقق آنها تلاش کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: بسیجی آن کسی است که بدون آن که کسی بگوید کاری زمین مانده است، خودش جلوتر اقدام کند و در پیگیری مطالبات قرآنی، سختی‌ها، گرفتاری‌ها و مشکلات مردم پیشتاز و پیش‌قدم باشد.

امام جمعه قزوین اخلاص را شاخصه دیگر بسیجی بودن دانست و اظهار کرد: اخلاص وقتی با فضای طلبگی همراه شود، ارزش بیشتری پیدا می‌کند و اثرگذارتر می‌شود و طلاب بسیجی تلاش کنند تمام کارها را با اخلاص بالا انجام دهند و بدانیم هر چه اخلاص بیشتری در کارها داشته باشیم، اثرگذارتر خواهیم شد.

وی ادامه داد: برخورداری از شاخصه شجاعت در کار بسیج بسیار مهم و ضروری است. بسیجی کسی است که با شجاعت بالا از عدالت حمایت می‌کند و با ظلم به مبارزه بر می‌خیزد و هیچ موضوعی او را از حرکت در این مسیر باز نمی‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: روح جهادی و ولایی بودن برای فعالیت در عرصه بسیج بسیار حائز اهمیت است و از جمله ویژگی‌هایی است که بسیجی حقیقی را متمایز می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: تحکیم مبانی دینی در بین مردم رسالت مهمی است که طلاب بسیجی بر عهده دارند. لازم است در بحران‌هایی که در جامعه پیش می‌آید دست‌گیر مردم باشیم اما در نهایت هدایت کارها باید به مردم سپرده شود و هرگز کار طلبگی را رها نکنیم.

 وی بصیرت بخشی را رسالت مهم بسیجیان عنوان کرد و کفت: بصیرت افراد در بزنگاه‌ها مشخص می‌شود و ضروری است این شاخصه مهم را در حوزه‌ها و جامعه دنبال کنیم تا آگاهی و شناخت جامعه هر روز ارتقاء یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در بحث عدالت طلبه‌ها باید جدی باشند. اگر در مقابل ظلم ایستادگی و مقابله نشود و عدالت جدی گرفته نشود، به پای همه ما نوشته می‌شود اما اگر با ظلم مقابله کنیم، مردم نیز با ما همراهی خواهند داشت و از جریان ظلم‌ستیزی حمایت خواهند کرد.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha