جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: در زمان پیامبر (ص) منافقین به یهودیان تکیه داشتند و امروز هم تکیه منافقین به صهیونیست ها و مستکبرین است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه معرفتی بسیج اساتید که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اگر به ما بگویند که بسیج چه ماهیتی دارد و بسیج را تعریف کنید؛ از فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده می‌کنیم که فرمودند بسیج کلمه طیبه است. در قرآن کریم آمده که کلمه "طیبه" به معنای پاک و طاهر، بالنده و رشد یافته و درحال رشد است و ریشه این شجره ثابت است و متزلزل نیست، چون کلمه طیبه با فطرت الهی همراه است.

امام جمعه قزوین افزود: وقتی فطرت خدایی است، تبدیلی ندارد و ثابت است و تحول پیدا نمی‌کند و تاریخ مصرف ندارد، چراکه این شجره طیبه عنداللهی است و فنا ندارد؛ فطرت انسان هم اینگونه است و تغییری ندارد چنانکه در دین خدا تبدیل نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه بسیج هم نمونه‌ای از مصداق‌های ثابت است، اذعان کرد: در هر برهه‌ای و جغرافیایی نیز ثمره این شجره طیبه آشکار می‌شود؛ زمانی این شجره طیبه در مکه و با هجرت رسول اکرم (ص) به ثمر می‌نشیند و اخوت الهی بین کسانی که به پیامبر ایمان آوردند شکل می‌گیرد و این ثمرات ادامه پیدا می‌کند تا به امروز می‌رسد که این شجره طیبه به صورت انقلاب اسلامی در ایران متجلی می‌شود و همین شجره طیبه به عنوان مقاومت اسلامی کشورهای اسلامی و همه مستضعفان جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به چگونگی روحیات بسیجی بیان کرد: وقتی که در جنگ احزاب در مدینه با مشورتی که رسول اکرم (ص) با مومنین داشتند و در میان آن مشورت دهندگان نظریه سلمان فارسی مورد قبول قرار گرفت؛ قرار شد که خندق حفر کنند. یعنی یک زمانی تمام تجهیزات مسلمین و پیامبر این بود که فقط می‌توانستند موضع دفاعی در مقابل دشمن بگیرند و اقتصادشان به قدری ضعیف بود که یک خرما را نمی‌توانستند به رزمنده مومن در جنگ احزاب بدهند تا در مقابل فتنه‌گرانی بایستند که مصمم بودند بنای اسلام را از ریشه برکنند.

 وی ادامه داد:  یاران اندک پیامبر که حتی شمشیر و اسب نداشتند نیز با این امکانات ضعیف در برابر احزابی که از همه اقوام و با تمام امکانات بودند، ایستادند که مشابه دوران انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی ماست. در زمان حفر خندق براثر برخورد سنگ جرقه‌ای ایجاد شد که پیامبر (ص) در آن لحظه فرمودند: من در این روشنایی شکستن کاخ کسری را می‌بینم که قیصر و کسری در آن زمان مانند شوروی و امریکا در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ اما پیامبر گرامی اسلام آن‌ها را تحقیر کرد و کوچک می‌دید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همانطور که امام راحل فرمودند: آمریکا را زیر پا می‌گذاریم این به معنی تحقیر آن‌هاست و در واقع واقعیت آن‌ها حقیر است؛ امیرالمومنین (ع) در خطبه متقین فرمودند که متقین روحیه بسیجی دارند. لذا خدا با همه‌ی عظمت در وجود اهل ایمان و اهل تقوا تجلی کرده است و مومن با نور خدا عالم را می‌بیند؛ لذا دشمنانِ خدا را کوچک می‌بیند و آن چیزی که بزرگی می‌آورد قرآن، پیامبر و حکمت است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: یک بسیجی اگر از سرمایه‌های عظیم ایمانی خود را تغذیه کند و اگر روح قرآنی و سیره و سنت رسول (ص) و اهل بیت (ع) بر او تاثیر بگذارد و لیاقت تاثیرپذیری داشته باشد، عظمت پیدا می‌کند؛ عظمتی که در امام راحل و امثال مدرس‌ها وجود داشت و عظمتی که در فتوای میرزای شیرازی می‌بینیم که یک اقدام بسیجیِ باعظمت و قابل تحسین در عالم بود و عظمتی که در رهبر فرزانه انقلاب مشاهده می‌کنیم که دشمنان در مقابلش حقیر و کوچک است و پیامبر و مومنین در دیدگاه ایشان بزرگ و محترم هستند. وی تاکید کرد: این آثار بسیجی بودن را در جنگ خندق دیدیم و این آثار را امروزه در رفتار سرداران بزرگ اسلام و شهدای گران‌قدر مشاهده می‌کنیم؛ امید به آینده نمونه ای از روحیه بسیجی است که به وعده‌های خدایی ایمان دارد و با این عقیده کوچکترین تزلزلی در آینده نمی‌بیند؛ وقتی خداوند می‌فرماید که "والعاقبه للمتقین" دیگر شکی برای بسیجی باقی نمی‌گذارد و ذره‌ای خدشه در امید به آینده بسیجی ایجاد نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه ولایتمداری توأم با اخوت دینی، یک روحیه بسیجی است، گفت: قرآن کریم وقتی که جامعه منافقین را در سوره مبارک توبه توضیح می‌دهد، می‌فرماید که جامعه منافقین انسجام قلبی باهم ندارند و دل‌هایشان باهم یکی نیست. در سوره منافقین هم فرمود که منافقین مانند چوب خشکی هستند که به دیوار تکیه داده شده‌اند و درخت ریشه‌داری نیستند که ریشه‌هایشان درون زمین نفوذ کرده باشد، لذا در زمان پیامبر (ص) منافقین به یهودیان تکیه داشتند و امروز هم تکیه منافقین به صهیونیست ها و مستکبرین است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: منافقین حیات معنوی ندارند و زنده نیستند. نه چشم بصیرت دارند که ببینند و بفهمند و نه قلبی دارند که فهم را پیشه کرده باشند؛ منافقین هر کجا باشند بدی‌ها را ترویج می‌دهند و از خوبی‌ها منع می‌کنند.

 وی اظهار کرد: باتوجه به آیات خداوند، بسیجیان هر کدام به دیگری دلبسته هستند و بسیجی باید در هرکجای دنیا که مسلمانی است نسبت به او بی‌تفاوت نباشد، لذا باید همه‌ی دغدغه‌اش سرنوشت مسلمین باشد و مستضعفانی که مسلمان نیستند اما از مسلمانان کمک می‌خواهند، اگر به داد آن‌ها نرسند مسلمان و بسیجی نیستند. مصداق این ویژگی را در شهید سردار سلیمانی شاهد بودیم که حامی همه مستضعفین در کشورها بود و آن‌ها را از ظلم داعشی‌ها نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: حق محوری از دیگر ویژگی‌های بسیجی است؛ امروزه فرهنگ بیگانه و غیردینی، بی‌تفاوتی را در جامعه ما تزریق می‌کند که در مقابل فرهنگ ایمانی ماست. همه عالم به دنبال ولایت خداوند هستند اگرچه ولایت شیطانی آن‌ها را احاطه کرده باشد.

وی ادامه داد: هر کسی که حق را نادیده بگیرد، ذلیل می‌شود. امام حسن عسکری (ع) می‌فرماید: "هیچ انسان عزتمندی حق را نادیده نگرفت الا اینکه ذلیل شد و هیچ آدم ناتوانی نیست که در کنار حق قرار گیرد الا اینکه خدا او را به عزت برساند، که تاریخ از قربانیان بی‌اعتنایی به حق پر است، آنان که امام حسین (ع) را تنها گذاشتند و امیرالمومنین (ع) را به انزوا کشاندند و مسلمانانی که این صحنه‌ها را دیدند اما منافعشان نگذاشت از حق دفاع کنند.

 وی در پایان ابراز کرد: امام خمینی (ره) هم وقتی مشاهده کردند که ملتی را می‌خواهند با کاپیتولاسیون به ذلت بکشانند، نتوانستند این صحنه را ببینند و ساکت باشند، لذا قیام کردند و جان بر کف گرفتند؛ خداوند هم به او عزت داد همانطور که شهید سردار سلیمانی برای خدا و حق ایستاد؛ بسیجی وقتی که مخلص شد خداوند او را متمایز می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha