جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: گاهی کوتاهی‌های ما در انجام رسالت و وظایف مان زمینه بلا و مصیبت را ایجاد می‌کند، قرآن وقتی می‌گوید علت رسیدن بلاها خود شما هستید باید به فکر و اندیشه بنشینیم که چرا دچار بلا و مشکلات می‌شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا که درسالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد گفت: جا دارد از زحمات مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان قزوین قدردانی کنیم و به واسطه تمام تلاش‌های ارزشمند آنها، که رایحه عبادت و بندگی و خدمت می‌دهد، تقبل الله بگوییم.

امام‌ جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دوران کرونا همچون دوران دفاع مقدس و تمام دوران‌هایی که درگیر مشکلات مختلف بودیم، می‌گذرد اما باید از این دوران پرونده ای به یادگار بماند که مستندات آن سربلندی ملت ما در ایران و مردم ما در قزوین باشد. همانطور که کارنامه قزوین در دوران جنگ شاهد حضور شهید لشکری‌ها، بابایی‌ها، رجایی‌ها و ابوترابی‌ها بود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس شاهد حضور مرحوم آیت الله باریک بین در انسجام مردمی و تشویق آنها به کمک به جبهه و حضور در میدان نبرد با دشمن بودیم، باید تلاش کنیم که در شرایط کنونی نیز برگ زرینی را رقم بزنیم و در آینده به این عملکردها و تلاش‌ها افتخار کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر نگاهی به دوران دفاع مقدس و اتفاقات آن دوران داشته باشیم هر کس که تلاش کرده از عملکرد خود راضیست و آنهایی که در آن دوران کوتاهی داشته اند شرمنده و سرافکنده هستند، امیدواریم در این دوره نیز به گونه ای عمل کنیم تا سهم ما از این افتخارات بیشتر باشد.  

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نقش عموم مردم در مقابله با کرونا، ابراز کرد: در بسیج مردمی و استفاده از مساجد و ائمه جمعه و جماعات و جوانان جهادگر و انقلابی اعلام آمادگی می‌کنیم و هر زمانی که نیازمند حضور بیشتر و حداکثری از این ظرفیت باشد ما در میدان حضور خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید، هر چه خوبی برای تو پیش آید بدان که این خوبی از سوی خداست و هرچه بدی برایت پیش آمد بدان، عامل آن بلا خودت خواهی بود، ما نباید از این مسئله غفلت کنیم. مثلا همه ما شاهد شهادت مظلومانه سردار سلیمانی و یارانش بودیم کسانی که نقش خود را در واکنش به این حرکت شیطانی به خوبی ایفا کردند مستحق رحمت خدا هستند و اگر بلایی به آنها وارد شود امتحان الهی است و کسانی هم که در برابر این حرکت شیطانی سکوت کنند یا وظیفه خود را به جای نیاورند دچار بلا و مصیبت خواهند شد.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: گاهی کوتاهی‌های ما در انجام رسالت و وظایف مان زمینه ایجاد بلا و مصیبت را ایجاد می‌کند، قرآن وقتی می‌گوید علت رسیدن بلاها خود شما هستید باید به فکر و اندیشه بنشینیم که چرا دچار بلا و مشکلات می‌شویم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم می‌خوانیم اگر بلا و مصیبتی به شما وارد می‌شود کلید حل این مسائل در دست خداست، همچنین در آیه ۱۸ سوره انعام می‌خوانیم هیچ کسی نمی‌تواند مشکلی را از میان بردارد جز خدای متعال، یعنی حضور و اثر خدا را در همه اتفاقات زندگی خود ببینیم.

 وی با بیان اینکه برای هر مسئله باید یک پیوست ایمانی داشته باشیم، بیان کرد: توجه به معنویات لازمه حل بحران هاست. در هر چیزی ما باید نقش خدا را درنظر بگیریم و الا کار ما ابتر خواهد بود، این مدت که درگیر بیماری کرونا شده ایم خدای متعال می‌خواهد ما این مسئله را متوجه شویم که هرچقدر هم که ما تلاش کنیم تا خدای متعال نخواهد هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و هیچ بلایی رفع نمی‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: گاهی غرور علمی و زندگی مدرن امروزی عاملی شیطانی برای انحراف ما می‌شود و از تاکیدات قرآنی غافل می‌شویم. در صورتی که باید بدانیم هر خوبی و خیری که به ما برسد فقط از سوی خدای متعال خواهد بود.

 امام جمعه قزوین افزود: اخیرا خبری شنیدیم از دستیابی محققان جوان استان قزوین به داروی درمان اولیه کرونا که نیازمند گذشت مراحلی برای تایید ستاد ملی کروناست، این دانشمندان نیازمند حمایت و تشویق بیشتری هستند تا نتایج این دستاورد بتواند عاملی برای رفع این بیماری شود.

 وی ادامه داد: رفع بیماری کرونا نیازمند یک بسیج عمومی و افزایش همدلی‌هاست، باید کینه و کدورت‌ها را کنار گذاشت، زیرا با این بلاها باید به خوبی درک کنیم که برای رفع آن، همه باید دست به درگاه الهی ببریم و اتحاد و همدلی داشته باشیم و در این میان می‌توانید روی کمک ما هم حساب باز کنید.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha