جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام صفی خانی

 حوزه / مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: رسالت حوزه های علمیه تبیین و ترویج فرهنگ بسیج و بسیجی است.

حجت الاسلام موسی صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والای دفاع مقدس، گفت: امروز همه دشمنان به باور و ظرفیت بسیج و بسیجی به خوبی اعتراف دارند، چرا که امروز این قشر فرهیخته و شجاع در همه عرصه های مختلف حضوری تأثیرگذار داشته است.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: امروز بسیج از مرزهای مختلف فراتر رفته و در آینده نه چندان دور بسیجیانی از دل ملت های مختلف به پا خاسته و با یک هدف و یک نگاه شعار دفاع از مظلوم را از اقصی نقاط عالم سر خواهند داد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امروز بسیج به یک واژه خلاصه نمی شود، بلکه این نیروی همیشه پا به میدان در هر عرصه ای که تلاش خالصانه باشد، کاری جهادی را با تمام وجود انجام می دهد که نمونه آن در بحران های مختلف از قبیل سیل و بیماری کرونا  که نقش اثرگذاری داشته اند که جای تقدیر و خداقوت است.

وی به رسالت اصلی حوزه های علمیه در تبیین فرهنگ بسیج در جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: رسالت حوزه های علمیه تبیین و ترویج فرهنگ بسیج و بسیجی است و طلاب و روحانیونی که در امر تبلیغ هستند باید وظیفه خطیر بسیج و بسیجیان را برای آحاد مردم در جامعه تبیین و ترویج کنند.

حوزه های علمیه در شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر تلاش کنند

حجت الاسلام صفی خانی بیان کرد: امروز مسئولین، مدیران و اساتید حوزه های علمیه باید در تربیت، پرورش و شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر تلاش کنند که می تواند در آینده و پیشرفت حوزه های علمیه بسیار اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه باید در این عرصه مهم گام جدی و برنامه ریزی منظمی داشته باشد.

استعدادهای قرآنی در حوزه علمیه باید تقویت شود

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین با تقدیر از فعالیت ها و برنامه های قرآنی در حوزه علمیه قزوین بیان کرد: خوشبختانه با مدیریت جدید حوزه علمیه قزوین فعالیت ها و برنامه های قرآنی خوبی برای طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین از سوی معاون تهذیب صورت گرفت و حوزه علمیه در این عرصه به یک برنامه ریزی جدی نیازمند است.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: همین طور که مدیران و اساتید به دروس آموزشی حوزه اهتمام دارند باید در عرصه قرآنی نیز گام جدی برداریم.

وی ادامه داد: در عرصه قرآنی در حوزه های علمیه باید سه اصل برنامه ریزی، اهتمام جدی مدیران استانی و ایجاد فضای قرآنی صورت گرفته و در این زمینه باید اعتبار ویژه ای برای آن منظور شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: در این فرصت بیماری کرونا که مشغله های روزمره زندگی کم شده باید بتوانیم با مدیریت فکر در خانه ها موج قرآنی در بین خانواده و فرزندان ایجاد کنیم.

پیشکسوتان قرآنی فراموش شده اند

حجت الاسلام صفی خانی با تأکید به مسئولین فرهنگی استان قزوین در خصوص پیشکسوتان قرآنی، بیان کرد: استان قزوین هیچ گاه تلاش ها و فعالیت ها پیشکسوتان قرآنی این شهر نظیر مرحوم کاشانی، خاکساران، شفیعی ها و یزدان پناه که عمر خود را در جهت تربیت فرزندان این مرز و بوم داشته اند فراموش نمی کنند ولی متاسفانه امروز در شهر ما خیابان و یا تصاویری از این عزیزان وجود نداشته و یا به نوعی فراموش شده اند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین ادامه داد: همه مسئولین فرهنگی این شهر وظیفه داریم  که اجازه ندهیم نقش این پیشکسوتان عرصه قرآنی کمرنگ شود.

مردم در عرصه کمک های مؤمنانه خوش درخشیدند

حجت الاسلام صفی خانی ضمن تقدیر از حضور مردم در کمک های مؤمنانه، بیان کرد: خوشبختانه ملت ایران در این عرصه هم به خوبی وارد میدان شدند ولی باید این همکاری و برادری در بین آحاد جامعه بیش از پیش بروز و ظهور نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha