چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
راه آهن

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: وجود راه آهن یکی از چهار عامل توسعه در کشور است و وجود معبر ۲۶ قطار مسافربری از منطقه کاشان نشانگر برخوردار بودن این منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان راه آهن کاشان، قطار را مطمئن ترین راه حمل و نقل دانست و اظهار داشت: صنعت ریلی آرامش بیشتری را به مسافر می بخشد نعمتی که از دوران قبل از انقلاب به کشور آورده شد ولی به دلیل وابستگی به آلمان بعد از انقلاب تقریبا نیمه فلج شد ولی به زودی مهندسین دست به کار شده و به بازسازی دیزل‌ها پرداخته و این صنعت را به خودکفایی رساندند و موفق عمل کردند.

امام جمعه کاشان با اشاره به ظرفیت ریلی کاشان عنوان کرد: راه آهن می تواند از واگن های دو منظوره هم باربری و هم توریستی استفاده کند و با وجود توریستی بودن منطقه این ظرفیت را نیز در این زمینه به کار بگیرد تا به گشایش اقتصادی صنعت کمک شود.

وی همچنین ظرفیت صادرات منطقه را ویژه دانست و تصریح کرد: کاشان به تنهایی با ظرفیتی بیش از ۱۵ استان کشور با وجود تحریمها به ۱۲۰ کشور دنیا صادرات دارد که این خود جایگاه منطقه را در حمل و نقل ریلی افزون می کند و استفاده از تمام پتانسیل منطقه توسعه این صنعت را در پی دارد.

اسماعیل عاشوری، مدیر راه آهن منطقه کاشان نیز در دیدار اظهار داشت: سالانه بیش از ۸۲ هزار و پانصد تن صادرات این شهرستان توسط راه آهن جا به جا می شود که ظرفیتی ویژه است.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۶ قطار مسافربری از کاشان عبور می کند، گفت: قطار کاشان ـ مشهد با ظرفیت ۳۰۰ مسافر روزانه از کاشان به مقصد مشهد حرکت می کند که با شیوع کرونا این مقصد به دوران پس از کرونا به تعویق افتاده است و از ظرفیت واگن های اصفهان استفاده می شود.

عاشوری قدمت راه آهن کاشان را از سال ۱۳۳۲ اعلام کرد و گفت: این صنعت با ۳۱۵ نفر به گستردگی ۱۸۰ کیلومتر از شوراب قم تا نطنز را در بر دارد که متاسفانه سالن انتظار مسافری درخور منطقه ندارد و امیدواریم با همت مسئولین به زودی شاهد سالنی زیبنده این شهر باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha