جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زیست

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اساس و پایه ایمان مؤمنین در باور و اعتقاد قوی به وجود خدا و صفات او، برپایی قیامت و حساب آخرت، ارسال رسل و انزال کتب برای هدایت بندگان است.

حجت الاسلام حبیب یوسفی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به اینکه مومنین باید باورها و اعتقادات خود را به خدا قوی کنند گفت: مومنین که این باورها را در خود تقویت کرده‌اند باید در سبک زندگی خود از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) الگو برداری نموده، همیشه اخلاق و سبک زندگی خود را با رفتار او مقایسه، و سعی کنند خود را به آن حضرت نزدیک کنند.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره الاحزاب  مبنی بر «لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا ﻳﻘﻴﻨﺎً» گفت: قرآن کریم در آیه می فرماید؛ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ [ﺭﻭﺵ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ] ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﺍﻟﮕﻮﻱ ﻧﻴﻜﻮﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﺩ. ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻳﺎﺩ ﻣﻰکند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به اشاره به سخنان امیرالمومنین(ع) در مورد سیره زندگی پیامبر(ص) که می‌فرماید: ایشان در انفاق سخاوتمندترین و در جنگها شجاعترین و در گفتار راستگوترین و در وفای به عهد و پیمان با وفاترین و در بخشش بزرگوارترین و در اخلاق نیکوترین انسان‌ها بود گفت: پس ما هم که خود را مومن می دانیم باید از آن حضرت الگو گرفته سخاوت، شجاعت، راستگویی،  وفای به عهد،  عفو و بخشش و دیگر صفات پیامبر (ص) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha