سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بسیج

حوزه/ جانشین ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل با بیان اینکه از جمعیت ۱۰۶ هزار نفری شهرستان آران و بیدگل بیش از ۵۰ درصد آنها عضو بسیج هستند، گفت: ۲۴۲ پایگاه بسیج خواهران و برادران در این شهرستان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سرهنگ پاسدار ابوالفضل حسین دوست، جانشین ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان با تبریک هفته بسیج، با اشاره به اینکه مردم آران و بیدگل ۸۴۱ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد ۴۶۶ نفر شهدای بسیجی، ۷۰ نفر سرباز، ۶۶ نفر پاسدار و سایر اقشار جامعه می باشند، ضمن اینکه این شهرستان ۸۸۹ جانباز سرافراز و ۵۱ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار کارگر در ۸۵۰ واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان فعالیت می کنند، گفت: تعطیلی بعضی از این واحدهای تولیدی به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی ممکن است آسیب های سنگینی را به جامعه وارد کند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل به ظرفیت های فرهنگی بسیج این شهرستان اشاره کرد و افزود: به دلیل بدنه مذهبی و ولایی که آران و بیدگل دارد، وجود دو حوزه علمیه خواهران و دو حوزه علمیه برادران زمینه گسترش فرهنگ اسلامی را بیش از پیش فراهم کرده است.

وی وجود ۱۱۰ هیئت مذهبی، ۳۸ امامزاده و ۱۳۱ مسجد را بستر خوبی برای فعالیت های اجتماعی فرهنگی و مذهبی این شهرستان دانست و گفت: خوشبختانه به دلیل وحدت و همراهی خوبی که این نهادهای فرهنگی، اجتماعی و دینی با بسیج دارند هیچگونه مشکلی در این زمینه نداریم.

وی از راه انداری ۲۵ قرارگاه حافظان سلامت با محوریت ائمه جماعات مساجد در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و افزود: فرماندهان پایگاه های بسیج، مسئولین کانون های فرهنگی، نماینده انجمن‌های خیریه، اصناف امین محله، مسئولان هیئت های مذهبی، نماینده بهداشت و نیروی انتظامی اعضای این قرارگاه ها هستند. ضمن اینکه  قرارگاه های سلامت این شهرستان در ردیف شاخص ترین قرارگاه های سلامت استان اصفهان  قرار گرفته است.

سرهنگ حسین دوست در پایان یادآور شد: ناحیه مقاومت بسیح آران و بیدگل براساس ابلاغ فرماندهی معظم کل قوا با همکاری قرارگاه های حافظان سلامت با محوریت ائمه جماعات مساجد این شهرستان پشتیبانی خود را از کادر درمان و حافظان سلامت تا ریشه کنی و قطع  زنجیره ای ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha