پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه مذاکره با آمریکا با روح قرآن سازگاری ندارد، گفت: نباید به انتخابات آمریکا دل ببندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار جانشین فرمانده سپاه، مسئول نمایندگی ولی فقیه و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج آران و بیدگل با تبریک هفته مبارک بسیج، به تعبیر شجره طیبه امام راحل که بسیج ظرفیت بی نظیری برای نظام و انقلاب اسلامی ایران است اشاره کرد و اظهار داشت: اصل شجره طیبه باید ثابت، فرع آن فراگیر و مورد بهره گیری باشد.

وی، شجره طیبه بسیج را الهام گرفته از آیات و روایات قرآن دانست و گفت: دلیل اینکه فرمایشات امام راحل محدود به زمان و مکان نمی باشد به خاطر این است که به کانون آیات و روایات قرآن وصل بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه شجره طیبه بسیج یک تفکر تعریف شده است، افزود: اگر اندیشه شجره طیبه حتی در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، دانشگاه های فناوری، بازار، اصناف، صنعت، روحانیت، حوزه های علمیه، دانشگاه و آموزش و پرورش هم باشد بسیج نامیده می شود.

وی با بیان اینکه امام بسیج را به یک حقیقت پایدار، ماندگار و جاودان تبدیل کرد، ادامه داد: دلیل اینکه امام راحل فرمود بسیج شجره طیبه است، هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، عقل رجایی را از علمش بیشتر می دانم، علم بنی صدر را بیشتر از عقلش می دانم به خاطر این بود که این سخنان برگرفته از روایات و آیات زیبای قرآن بود.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: وظیفه امروز بسیجیان، علاوه بر برقراری امنیت و آرامش جامعه، توجه به رعایت مسائل فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن این است که مقابله با کرونا را نیز باید جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه مبارزه در راه خدا هزینه و مصائب خاص خودش را دارد، گفت: امام حسین(ع) در راه خدا به شکافته شدن فرق فرزندش، پاره شدن حلقوم  طفل شیرخواره اش و سیلی خوردن دختر خردسالش رسید.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه بسیجی ای که در برابر زورگویی استکبار جهانی سستی به خرج دهد بسیجی نیست، افزود: کسی که لباس بسیجی، ارتشی و سپاهی به تن دارد و روحانی که عمامه به سر دارد ولی در برابر توطئه های دشمن صحنه را خالی کند بسیجی نیست.

وی به مقاومت امام راحل در برابر ظلم ستم‌شاهی، زورگویی های دشمنان و استکبار جهانی اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز فرمود محال است که از آرمان های انقلاب یک قدم عقب نشینی کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر افزایش اقتدار بسیج، گفت: بسیجی نباید با ضعف نشان دادن در برابر دشمن صحنه را خالی کند، بلکه باید قوی، بانشاط و شاداب در برابر دشمن ایستادگی کند و در برابر قدرت الهی تسلیم شود.

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا با روح قرآن سازگاری ندارد، افزود: نباید به انتخابات آمریکا که به کجا می رسد و یا فلان فرد رئیس جمهور می شود دل ببندیم.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه بسیجی باید پاسدار نفوذ کلام رهبری باشد، یادآور شد: سعی دشمن بر این است که بگوید در کشور قدرتی که نافذ باشد و حرفش حرف نهایی باشد تا بتواند میلیون ها بشر را به جنب و جوش در بیایند نیست.

وی در پایان با تأکید بر انسجام‌بخشی بسیجیان در کمک به کادر درمان تا ریشه کنی ویروس منحوس کرونا، افزود: بسیجیان باید با تمام وجود و با اطاعت از فرمان رهبری و محوریت قرار دادن محلات و مساجد در تحقق پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha