یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید

حوزه/ رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد کاشان اظهارداشت: با مطالعه کامل کتاب سردار سلیمانی متوجه می شویم که این شهید بزرگوار یک رزمنده، پاسدار و نظامی نبوده! بلکه یک پاسدار عارف و مجاهد به تمام معنا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی شامگاه روز گذشته در مراسم رونمایی کتاب راز پروانه و انگشتر در فرهنگ‌سرای مهر فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه نویسنده این کتاب با قلمی روان زندگی شهید پاسدار همیشه جاوید ابوالفضل ابوالفضلی را به رشته تحریر درآورده است گفت: احساس می شود همانطور که روح این شهید بزرگوار و والدینش حاضر و ناظر این مراسم می باشد، نویسنده نیز هرجا به مشکلی بر می خورده عنایتی از طرف این شهید بزرگوار مواجه می‌شده است.

وی تصریح کرد: فصلهای کتاب را وقتی ملاحظه کردم به نظرم رسید که نویسنده از بحث شهید خارج شده ولی به انتهای کتاب که رسیدم احساس کردم که باید این مسیر طی می شد تا خواننده بتواند به یک جمع بندی خوبی برسد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه توفیق مطالعه بعضی از کتابهای شهدا، خصوصا کتاب برادر حاج قاسم سلیمانی را داشتم افزود: کتاب برادرحاج قاسم سلیمانی را پس ازیک بار خواندن متوجه محتویات و معنویات آن می شویم.

رئیس دفتر فرهنگ  اسلامی دانشگاه آزاد کاشان افزود: با مطالعه کامل کتاب سردار سلیمانی متوجه می شویم که فقط این شهید بزرگوار یک رزمنده، پاسدار و نظامی نبوده، بلکه یک پاسدار عارف  و مجاهد به تمام معنا بود

وی، با بیان اینکه در کتاب راز پروانه و انگشتر وجه مشترک شهیدان در رضایت والدینشان آمده است گفت: ای کاش پیشنهاد رضایی نویسنده این کتاب عملی می‌شد و می توانستیم برای هر شهیدی یک کتاب بنویسیم.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد کاشان از مغفول ماندن در داشت کتاب برای هر شهید کاشانی افزود: اگر برای هر شهید در کاشان یک کتاب نوشته شده بود الان باید بیش از ۱۸۰۰ جلد کتاب راجع شهدای این شهرستان داشته باشیم.

وی، با تاکید برآشنایی بیشتر نسل جوان با تفکرات، اهداف و راه شهدا گفت: فاصله افتادن نسل قدیم با نسل  جدید، جوانان را از تفکرات و اهداف شهدا محروم کرده است.

وی به اهتمام ویژه شهدا به امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب در راس امور تفکراتی تمام شهدا بوده و هست.

این روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در حال نوشتن کتابی که سردارسلیمانی فرمود شهدا قبل از شهادت باید شهید بشوند می باشم.

وی، با بیان اینکه تمام شهدا تربیت شده مسجد هستند گفت: در کاشان روضه خوانی خانگی خیلی رواج داشت، گرچه الان کمتر شده ولی اکثر شهدای کاشان پای روضه ها و نماز جماعت های امثال آیت الله مدنی ها که از استوانه های علمی این شهرستان می باشند بزرگ شده اند.

حجت الاسلام صدیقی، با بیان اینکه خیلی از شهدا قبل از شهادت خبر شهادت خودشان را داده اند خاطرنشان کرد: در کتاب راز پروانه و انگشتر، شهید ابوالفضلی قبل از شهادت اعلام کرده که در عملیات خیبر به شهادت خواهد رسید.

وی در پایان با بیان اینکه شهدا از شهود هستند و مقام محمود (شفاعت) را دارند گفت: به خاطر همین انبیاء، علما و شهدا سه گروه شفاعت کننده در قیامت هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha