جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابشار

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه ثروتمندان نباید نسبت به اقوام نیازمند و فقیر خود بی‌تفاوت باشند، گفت: گاهی افرادی که خارج از کشور زندگی می کنند وقتی متوجه می شوند اقوامشان در تنگنای شدید مالی قرار دارند با افتخار هر چه تمام تر عهده‌دار تأمین معاش زندگی آنها می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر و اعضای مؤسسه خیریه آبشار عاطفه فین کاشان با بیان اینکه مؤسسات خیریه باید نسبت به شناسایی افراد مستمند پیرامون محلات خود اقدام کنند، یادآور شد: مؤسسات خیریه باید نسبت به شناسایی اقوام و بستگان افراد مستمند و نیازمندی که وضعیت مالی خوبی ندارند در جهت کمک به آنها تلاش کنند.

وی، به آثار صله رحم و کمک به اقوام و بستگان  نیازمند اشاره کرد و گفت: افراد ثروتمندی که به اقوام و بستگان نیازمند خود کمک کنند، این اقدام آنها موجب برکات بیشتر در زندگی و افزایش طول عمرشان می شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه ثروتمندان نباید نسبت به اقوام نیازمند و فقیر خود بی تفاوت باشند، افزود: گاهی افرادی که خارج از کشور زندگی می کنند وقتی متوجه می شوند اقوامشان در تنگنای شدید مالی قرار دارند با افتخار هر چه تمام تر عهده دار تأمین معاش زندگی آنها می شوند.

وی مدرسه سازی، حسینیه و مسجدسازی را مستحب ولی رسیدگی به اقوام فقیر و نیازمند را واجب دانست و بیان داشت: کسی که  ادعا می‌کند خیر مدرسه‌ساز است نباید از اقوام نزدیک خود که در فقر معیشتی زندگی می کند بی خبر بوده و به آن در جهت تامین معیشت کمک نکند.

عضو خبرگان رهبری افزود: مؤسسات خیریه باید یک فرد با نفوذ و مطلع  را در هیئت امنا و هیئت مدیره خود جهت شناسایی ثروتمندانی که اقوام و بستگان فقیر آنها نیازمند کمک هزینه تحصیلی و معاش فرزندانشان هستند به کار گیرند.

وی با تاکید بر توانمندسازی افراد تحت پوشش مؤسسات خیریه، ادامه داد: به دلیل اینکه افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه مؤسسات خیریه هم توان کمک بیشتر به افراد تحت پوشش خود را ندارند، لذا با اشتغال زایی در جهت تو انمندسازی آنها باید تلاش کنند.

آیت الله سلیمانی کمیته امداد امام را از موفق ترین مؤسسات خیریه کشور دانست و گفت: برگزاری سالانه جشن خودکفایی و خارج شدن صدها نفر از لیست کمیته  امداد امام خمینی(ره) مهم ترین عامل موفقیت این نهاد است.

وی، از خمس و زکات به عنوان دو نوع مالیات در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: زکات را تا حدی می توان به فرد مستمند پرداخت کرد که بی نیاز شود ولی خمس به دلیل  محدودیتی که دارد نمی توان به سادات پرداخت کرد که ماشین پیکان خود را تبدیل به ماشین گران قیمت کند.

وی یادآور شد: اکثر مؤسسات خیریه شکل پرداخت خمس و در حد نیاز روزمره را دارند نه در حدی که افراد را خودکفا کند.

امام جمعه کاشان ، با ابراز خرسندی از پایین بودن ضریب آمار بیکاری در کاشان، گفت: بیکارانی هم که وجود دارند بیکاری نیست بلکه به دنبال  کار بهتر می گردند.

وی با بیان اینکه زمینه ایجاد اشتغال در مؤسسات خیریه باید فراهم شود، یادآور شد: به برکت خیرین کارآفرین کاشان بالغ بر ۳۰ هزار نفر در حال حاضر در واحدهای تولیدی این شهرستان مشغول کار هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به عملکرد مثبت مؤسسه خیریه آبشار عاطفه های فین کاشان گفت: امیدواریم همانطور که طی شش سال گذشته بخش عمده فعالیت های این مؤسسه در کمک به نیازمندان توسط بانوان به صورت جدی صورت گرفته در آینده نیز در جهت خدمت به محرومین موفق باشید و هر آنچه هم که در توان اینجانب باشد در کمک به این مؤسسه مضایقه نخواهم کرد.

کمک ۸ میلیارد تومانی آبشار عاطفه های فین طی ۶ سال گذشته به نیازمندان

خانم کریمی، مدیر مؤسسه آبشار عاطفه فین کاشان در ابتدای  این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این مؤسسه، افزود: طی شش سال گذشته در جهت تأمین جهیزیه، کمک به مستمندان، پرداخت اجاره مسکن، مستمری، کمک های بهداشتی، کمک هزینه تحصیلی، آزادی زندانیان، خدمات کوید ۱۹، معیشتی، غذای گرم و... بالغ بر ۸ میلیاد تومان با کمک خیرین هزینه شده است.

 وی  با بیان اینکه  طی شش ماه گذشته  ۲۰ میلیون تومان در طرح ایتام و اکرام هزینه شده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت بابت ترویج ازدواج آسان با سبک زندگی ساده و جهیزیه با کمک خیرین بیش از ۳۷۸ میلیون تومان هزینه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha