پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرحوم ایت الله سامت

حوزه/ تهیه کننده رسانه ملی از ساخت مستند پیر طریقت با مضمون زندگی نامه شخصیت عالم حوزوی مرحوم آیت الله سامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، علیرضا برخورداری از تهیه کنندگان رسانه ملی ظهر امروز در بازدید از مقبره علمای شهر قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) گفت: در سفر رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به این شهر نکات ارزشمندی در رابطه با فرزانگان و علمای مطرح این منطقه بیان نمودند، ولی آنطور که باید به آحاد مردم شناخته نشده و گمنام هستند.

برخورداری خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در قبل و بعد از انقلاب اسلامی است که توانسته علما و فرهیختگان حوزوی و علمی را به‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کند.

تهیه کننده رسانه ملی بیان کرد: شبکه مستند در این سال ها با مدیریت مهندس علی عسگری توانسته فیلم های فاخری از زندگی علما و فرهیختگان حوزوی تهیه و از رسانه ملی پخش نماید.

برخورداری تصریح کرد: رسانه ملی آمادگی دارد آثار فاخر تلویزیونی در زمینهٔ شناسایی بیشتر علما از جمله مرحوم آیت‌الله سامت، شیخ مجتبی قزوین، آیت‌الله زرآبادی و دیگر بزرگان را تولید کند تا نسل آینده با بزرگان استانی مأنوس شوند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله سامت یکی از شخصیت ها و علمای برجسته و فاضل این شهر است که کار پژوهشی در رابطه با ابعاد زندگی این عالم برجسته جمع آوری که مقدمات تصویربرداری آن در نقاط مختلف استان قزوین به زودی کلید زده خواهد شد.

گفتنی است، مرحوم آیت‌اللّه حاج شیخ عبدالرحیم سامت، یکی از عالمان مشهور قزوین و رئیس حوزه علمیه بود.

وی پس از تحصیل در حوزه علمیه قزوین و قم به نجف رفته و بعد از ده سال تحصیل و استفاده از مراجع و بزرگان حوزه علمیه نجف و اخذ اجازات متعدد روایت و اجتهاد از استادان خویش، به زادگاهش قزوین بازگشت و بیش از نیم  قرن به تدریس و  تبلیغ دین و اقامه جماعت و احیای مساجد و مدارس علوم دینی و رسیدگی به امور دینی مردم پرداخت.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha