دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از مولفه‌های رشد جامعه، میزان اجرگذاری به جایگاه معلم در آن جامعه است؛ چرا که آموزش، منزلت و شکوفایی فرزندان بر عهده همین معلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در نشست بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان استان همدان، با تاکید بر اینکه بالندگی یک جامعه مبتنی بر توجه به علم است، اظهار داشت: هر جامعه‌ای که اهل علم باشد و به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، به سمت تعالی در حرکت خواهد بود، اما محصور کردن کتاب در یک جامعه، ایستایی آن جامعه را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هر جامعه‌ای که نگاهی ارزشمند نسبت به علم داشته، دارای تمدن‌های بزرگتری بوده، گفت: در قرن ۴ و ۵ تمدن اسلامی به دلیل جایگاه بالای علم در آن، بزرگترین تمدن دنیای آن زمان را دارا بوده است و بزرگانی چون بوعلی سینا و خارزمی در آن دوران تربیت شده اند.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان، مطرح کرد: دانشگاه فرهنگیان در کنار آنکه یک مجموعه علمی است، از آن به عنوان مجموعه‌ای برای انسان سازی نیز یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که در این دانشگاه حضور دارند و به کسب علم مشغول هستند، می‌توانند در آینده جامعه را حرکت دهند، گفت: یکی از مولفه‌های رشد جامعه، میزان اجرگذاری به جایگاه معلم در آن جامعه است؛ چرا که آموزش، منزلت و شکوفایی فرزندان بر عهده همین معلمان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: اگر در جامعه‌ای منزلت واقعی معلمان رعایت نشود، این رفتار را باید نشانه‌های بدی از نظر رشد فکری آن جامعه بدانیم.

وی دانشگاه فرهنگیان را یکی از موفق‌ترین نهادهای علمی در کشور دانست و مطرح کرد: از آنجایی که دانشجویان این دانشگاه ارتباط مستقیمی با تربیت نسل آینده دارند، لازم است تا هم از طرف حاکمیت و هم از طرف مردم مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز توجه ویژه‌ای نسبت به این دانشگاه دارند، عنوان کرد: در قدیم تربیت کودک در خانواده شکل می‌گرفت، اما امروز خانواده به تنهایی در شکل گیری تربیت کودک نقش ندارد و مدرسه نقش اصلی را در تربیت نسل جدید بر عهده دارد.

وی با تقدیر از حضور خیرین فعال در این حوزه، اظهار داشت: یکی از مکان‌هایی که ارزش بالای برای گذاشتن وقت و فعالیت در آن وجود دارد، دانشگاه فرهنگیان است و خوب است که خیرین دیگری هم در این حوزه وارد شوند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: کشور پس از انقلاب از نظر رشد علمی در جایگاه بالایی قرار گرفته است و کسب این مقام مرهون فعالیت‌هایی است که در مراکز مختلف علمی از جمله دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است.

وی در قسمت پایانی صحبت خود خواستار احیا سنت حسنه وقف در جامعه شد و گفت: در گذشته این سنت حسنه در جامعه بسیار رواج داشت، اما امروز مقداری کم رنگ شده و لذا ضروری است تا با تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، وقف‌هایی در زمینه علمی را هم شاهد باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha