پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تکذیبیه

حوزه/روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران به انتشار حکم ۱۲ میلیون تومانی یک «طلبه وظیفه»! جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران به  یک شیطنت در فضای مجازی مبنی بر حکم ۱۲ میلیون تومانی یک «طلبه وظیفه»! آورده است:
طی چند روز اخیر تصویری از حکم یک «طلبه وظیفه» با نام و مشخصات فردی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آموزش و پرورش چالوس تدریس می‎کند و بیش از ۱۲ میلیون تومان دریافتی به‌عنوان حقوق دارد، ادعایی که از اساس دروغ و سند ارائه شده نیز جعل است.

 اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران در پیوند با این موضوع چند نکته را قابل طرح می‌داند:
 
یک- اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران برابر دستورالعمل‌ها و مجوز مستقیم وزارت متبوع و با هدف جبران کمبود نیروهای آموزشی، نیروهایی در قالب «سرباز وظیفه» و «طلبه‌وظیفه» جذب می‌کند نیروهایی که غالباً در شهرها و مناطق دورافتاده و محروم و با حداقل حقوق و مزایا به خدمت در کلاس‌های درس اشتغال دارند و حکم طلبه وظیفه مورد نظر در حقیقت ۶۶۰ هزار تومان است نه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار  تومان و سند مورد نظر، سندی جعلی است و تکذیب می‎شود.

دو-  از شهروندان و فعالان در فضای مجازی توقع داریم فوراً هر سندی را که مشاهده کردند در کانال‌ها و گروه‌های دیگر به اشتراک نگذارند و اصطلاحاً «فوروارد» نکنند مگر اینکه از صحت آن یقین حاصل کنند تا هم اخلاق را رعایت کرده باشند و هم با عِرض و آبروی یک انسان دارای شخصیت حقیقی و یک سازمان دارای شخصیت حقوقی بازی نکرده باشند.

از تحریف تا واقعیت؛

حدود بیست سال قبل در اجرای پروژه های روستایی در روستای تله منطقه مرزن آباد خانواده متدین و اصیل که از طریق کسب حلال و با سخت کوشی در حال گذراندن زندگی بودند، ملاقات کردم، پدرِ یک خانواده پرجمعیت، آرزویش این بود کـه، یکی از بچه هایش به کسوت طلبگی در آید، پس از سالها پدر به رحمت خدا رفت و مادر مهربان مسئولیت امور زندگی را بر عهده گرفت؛ حدود بیست روز قبل جهت نوسازی دبستان آزادی به همان روستا رفتم ؛ دیدم که آن بانوی اصیل، بردبارانه مشغول فعالیت و کار است؛ که حاصل این زندگی، علی اصغر سام دلیری است؛ که امروز بعنوان یک سرباز وظیفه طلبه، در چهار آموزشگاه در حال خدمت می باشد.

حدود ۱۲۰ روز بعنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس و سرپرست اداره منطقه مرزن آباد، مشغول کار شده ام؛ تدوین برنامه های مختلف، رصد آموزش و پـــرورش به همراه  مجموعه ای از جوانان پر انرژی و همراهی پیشکسوتانی با معرفت، با اصلاح ساختار اداری و آموزشی، تجهیز همزمان ۴۰ مدرسه و  تجهیز حدود ۳۰۰ دانش آموز به ابزار های کمک آموزشی، بستر سازی جهت استفاده از ظرفیت خیرین عزیز و تملک همه املاک آموزش و پرورش از جمله  خدمات انجام شده در این مدّت می بــاشد؛ امـا از روز شنبه مورخه ۲۴/۸/۹۹ با ورود اولین تریلـر آهن آلات و تنظیم قرارداد با خیFر نیک اندیش، جهت نوسازی کامل ساختمان قدیمـــی آموزش و پرورش شهرستان چالوس، با برآورد هزینه بیست و پنج  میلیارد ریال، آهنگ تخریب با بهره گیری از فضای مجازی با شدّت و فرمت جدید شروع گردید؛ که حکــم پرسنلی طلبه ای مظلوم، با مبلغ دوازده میلیون و ششصد و هفتاد و شش هزار تومان، یکی از این موارد است که در سطح وسیعی به اشتراک گذاشته شده است؛ که از اساس کذب محض و ساخــتگی است.

راستی مردمی را که دارای آن همه نجابت بودند، چه شده است؟ که با سرعت و حدت بدون هیچ مطالعه ای یک دروغ را مشــایعت می کنند و اسیر عدم سواد رسانه ای شده اند. أَیْنَ تَذْهَبُونَ؟

مبلغ واقعی حکم پرسنل وظیفه آقای علی اصغر سام دلیری،  ششصد و شصت هزار تومان می باشد؛ که به جهت عدم پرداخت در مهر ماه، به همراه  حقوق آبـــان ماه مبلغ یک میلیون و سیصد و بیست هزار تومان خواهد شد که هنوز هم همین مبلغ به ایشان پرداخت نشده است و مابقی داستان واقعیت نداشته ، همه کذب محض بوده ، تحریف و بی اخلاقی ... .

در پایان قطعاً می بایست با ترویج دهندگان اولیه برخورد قاطع صورت پذیرد و حقیر ضمن عذرخواهی از خانواده طلبه مظلوم و صبور، از خداوند متعال می خواهم که همه ما را در صراط مستقیم قرار دهد و به همه افراد اعلام می کنم که نه اینجانب ، نه مجموعه همکارانم و  نه روحانیت، که سابقه طولانی در مبارزه با ظـلم و ستم در تاریخ ایران را دارند و  در دو انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای در مقابل زیادی خواهی مستبدان و استثمارگران داشتند؛ درخت بیدی هستیم که با این باد ها بلرزیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس و سرپرست اداره منطقه مرزن آباد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    7 0
    راست با دروغ بودن اصل خبر مهم نیست خطر در اینکه جامعه چرا این اخبار رو باور میکنند
  • من IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    چطوری مردم باور می کنندخخخ
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    آنقدردروغ نشرداده اندکه عرف شده اینکار
  • SG ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    بلای جون‌آدم شده این فضای مجازی هرچی رو سریع منتشر میکنیم‌ بدون ابن که مطمئن باشیم درسته یا غلط واز اون بدتر باور
  • سمیرا IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    بابا آخه مشخصه به طلبه ببچاره بخان ۱۲ میلیون حقوق بدن اینا.... هر موضوعی را توی فضای مجازی باور میکنیم متاسفانه..
  • سلمانیان IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    طلبه ها در جامعه محکوند چرا زیاد پولدارند و درخانه محکومند چرا پول ندارند از دو طرف می سوزند البته همه اینطور نیستند