جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت

حوزه/ خانم حقیقت نیا گفت: حوزه علمیه باید بتواند شبهات امروز را براساس مبانی فقهی و روایی پاسخ دهد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم زهرا حقیقت نیا در نشست مجازی با طلاب با موضوع «بررسی موفقیت و فائق آمدن حوزه های علمیه بر شبهات»، اظهار داشت: اثرگذاری روحانیت، رمز موفقیت آن ها است و این قشر به خاطر حضور در مسائل اجتماعی، سیاسی و حاکمیتی، باید آسیب های موجود در جریانات و حرکت های اجتماعی و غیره را شناسایی و برطرف کنند.

وی ادامه داد: روحانیت اگر جریان خنثی و بی خاصیتی در جامعه باشد، نمی تواند در بین مردم نفوذ پیدا کند؛ متاسفانه تاکنون نقش این قشر به خوبی در جامعه تبیین نشده است.

حقیقت نیا برگزاری کلاس در رشته های تخصصی و پاسخگویی به شبهات را بسیار مفید و مؤثر دانست و اعلام کرد: با برگزاری کلاس های تخصصی باید زمینه پاسخگویی دینی و شبهات دینی را در حوزه های علمیه تقویت کرد. گاهی ممکن است یک نفر یک ساعت سخنرانی  کند که برای مخاطب آنچنان فایده ای نداشته باشد اما یک فرد سؤال می پرسد و پاسخش در ظرف چند دقیقه داده می شود و این بسیار مفید است.

وی با اشاره به ۴ نکته مهم عوامل موفقیت در عرصه طلبگی، افزود: هدف، برنامه ریزی، اراده، تلاش و همت از جمله عوامل موفقیت طلبگی است که با بکاربستن این چهار عامل در همه زمینه ها حتی در پاسخ دهی به شبهات می توان موفقیت های لازم را کسب کرد.

یکی از رسالت های حوزه های علمیه، تبیین درست اعتقادات و دفع شبهات است

حقیقت نیا تصریح کرد: حوزه های علمیه در دهه های اخیر موفقیت چشمگیری داشته و تاثیرات بسزائی در جامعه داشته اند؛ البته این که عده ای از مردم به بی دینی فقهی گرایش یافتند سخن درستی است که این هم زاییده سبک زندگی سکولار و روشنفکری غرب زده است که انسان را به الحاد سوق داده و گرفتار شبهات می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از رسالت های حوزه های علمیه، تبیین درست اعتقادات و دفع شبهات است؛ متاسفانه امروز در فضای مجازی تا حدی پیش رفتند که اصل توحید، وحی و حتی قرآن را هم زیر سؤال بردند و این در فضای مجازی پخش می شود، این شبهات بر روی جوانان که اطلاعاتی از این مسائل ندارند اثر گذاشته و ممکن است آثار مخربی داشته باشد؛ لذا پاسخگویی به شبهات اعتقادی از وظایف اصلی طلاب و روحانیون است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha