چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
كلاردشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت گفت: علم آموزی بزرگ‌ترین عامل صیانت و نگهبانی از اندیشه‌ها و علوم دانشمندان است که سبب رشد فکری و عملی اجتماع می‌شود.

خانم زهرا بحرکاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، اظهار داشت: آنچه انسان را در مسیر پرفراز و نشیب زندگانی از نابسامانی‌ها محفوظ داشته و سبب سعادت، سرافزاری و سربلندی او در امتحانات الهی می‌شود، پژوهش علوم الهی و معارف اسلامی و پوشاندن جامه عمل به دستورات بلند ربانی است که در این خصوص دست‌یابی به حقیقت معارف الهی و آشنا با جایگاه حساس ویژه آن‌ها در حیات انسانی ضروری احساس می‌شود.

وی  ادامه داد: موضوع کتاب و نگارش از گران‌مایه‌ترین و مهم‌ترین امور بشر محسوب می‌شود؛ چرا که کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت و نگهبانی از اندیشه‌ها و علوم دانشمندان است. بقای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد فکری و عملی اجتماع می‌شود به وجود کتابت است، علم با تمام ارزش ذاتی‌اش اگر انتقال پیدا نکند و محبوس بماند کوچک‌ترین ارزش ندارد.

بحرکاظمی با اشاره به اهتمام ویژه اسلام به علم‌اندوزی، تصریح کرد: اسلام به علم و دانش اهمیتی ویژه و ارزشی فوق‌العاده می‌دهد تا جایی که دستور داده‌ شده است که «اُطلُب العِلمَ مِنَ إِلَی اللَّحدِ» از گهواره تا گور دانش بیاموز و یا پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله امر کرده و فرمودند که طلب دانش بر هر مسلمانی فرض است.

وی گفت: علم آموزان مورد محبت خداوند متعال هستند و آیات و روایات زیادی در خصوص ارزش نگارش و فضلیت علم وجود دارد که بیانگر اهتمام ویژه اسلام به این امر است.

مدیر مدرسه خواهران کلاردشت اظهار داشت: کتاب اوراق منظم و حاوی یک سلسله مسائل علمی و اندیشه‌های ژرف نگران بوده که حافظ علوم بشری و قلعه محصولات فکری و وسیله انتقال علوم به دیگران و روشنگر زمان‌ها و نسل‌ها است و سبب احیای تاریخ و فرهنگ ملت‌ها و اقوام مختلف می شود.

وی اعلام کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امـروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه‌تنها یـک وظیفه‌ ملـی که یک واجـب دینی اسـت؛ لذا جوانان و نوجوانـان، از همـه بیشـتر، باید احسـاس وظیفـه کننـد.

بحرکاظمی بیان کرد:  اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سفارش بسیار زیادی در امر کتابت و نگارش مطالب علمی به‌صورت مطلق دارند و در روایات مختلف به مطالب ارزشمندی که دلیل ارزش کتاب و نگارش آن است اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: این تعالیم و ده‌ها مانند آن باعث شیوع کتابت و نوشتن علم و زیادشدن نسخه کتاب‌ها، رواج کتاب، تأسیس کتابخانه، ترویج علم و تألیف، خواندن کتاب، وقف کردن کتاب و کمک به تأسیسات علمی و کتابخانه شده و خواهد شد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha