پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: ارائه مشاوره‌های تخصصی نسل جوان را از آسیب ها مصون می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری در آئین افتتاح مرکز مشاوره شهرک مهدیه قم اظهار داشت: شکل گیری این مرکز حرکتی جهادی، ارزشمند و حمایتی است و مدیریت شهرک مهدیه همت والایی در این عرصه داشته اند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: ارائه مشاوره‌های تخصصی نسل جوان را از آسیب ها مصون می دارد، بطوریکه در این باره نسل جوان کشور با مراقبت های اخلاقی، تربیتی، مشاوره و فرهنگی نسلی مطلوب و همسو با آرمان های انقلاب اسلامی تربیت می شوند که دارای سلامت اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: خروجی این مجموعه باید واجد استانداردها باشد و یک عنصر موثر خدوم و موثر در جامعه اسلامی باشد و این شهرک علاوه بر مرکز مشاوره به چند مرکز دیگرنیز نیاز است.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری بیان کرد: روشن است در فرهنگ اسلامی به مشاوره نیاز داریم در زندگی و در انواع موضوعات تحصیلی، خانوادگی، مشاور تربیت فرزند، زوجین، حقوقی و انواع و اقسام مشاوره وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کارهای مدیریتی، تجاری و اقتصادی نیازمند مشاوره هستیم و عنوان مشاوره به تنهایی امری کاملا خنثی است و باید در رشته های مختلف مشخص شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه عنوان کرد: تکنیک مشاوره دادن دارای حیطه ای تخصصی است و در کنار فنون مشاوره باید محتوا دیده شود و تجربیات لازم در رشته مشاوره اهمیت دارد و باید در این عرصه حیطه تخصصی مشخص باشد.

وی گفت: اینکه تنها با اصول و فنون مشاوره آشنا باشند مزیتی ندارد بلکه در بدو ورود هر کس وارد شود بداند که به صورت تخصصی ورود کند و صلاحیت علمی و تخصص احصا شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بیان کرد: در این زمینه توانایی لازم وجود دارد و منشا آثار و برکات زیادی است از جمله سلامت خانواده طلاب مورد تاکید است و امیدواریم بتوانیم برای مراحل بعدی سرمایه گذاری فرهنگی انجام دهیم.

وی گفت: مراکز مشاوره در واقع در مسیر پیشگیری قدم برمی دارند و برای حفظ خانواده و باید فرهنگ سازی شود تا خانواده ها با اعتماد به کارشناسان و متخصصان از مشاوره ها استفاده کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    ای کاش در تک تک مساجد کشور یک مشاور دینی قوی وجود داشت تا به جوانان این دوره مشاوره بدهدمن به عنوان یک پدر نمیتوانم پاسخگویی آها باشم